Pomysł Wilna, by dotrzeć do obywateli Rosji i zgłosić wojnę na Ukrainie, spotkał się z ogromnym poparciem na całym świecie

Blisko 600 kanałów medialnych w USA, Wielkiej Brytanii, krajach skandynawskich, Niemczech, Francji, Polsce, Brazylii, Chile, Hongkongu i innych ogłosiło inicjatywę światu urodzonemu w Wilnie. Popularny europejski portal informacyjny Euronews napisał: „Jeśli płacisz po rosyjsku, może to być Twoja najważniejsza rozmowa”.

Inicjatywę szczegółowo przedstawił także brytyjski kanał informacyjny Guardian. O #CallRussia napisała jedna z największych włoskich gazet La Stampa, niemiecki RTL, francuskie radio RFI. Inicjatywa spotkała się z dużym zainteresowaniem w prasie szwedzkiej i duńskiej, z ponad 30 publikacjami. Przygotowywane są reportaże dla telewizji CNN i BBC.

Jeden z inicjatorów kampanii, specjalista od reklamy Paul Senūta, udzielił w tym tygodniu ponad 50 wywiadów, w tym jeden w amerykańskich wiadomościach Foxa, w którym rozmawiał z nim prezenter Trace Gallagher.



Wezwanie do Rosji

Sam Paul Senūta dzwonił do Rosji co najmniej 100 razy. „Pierwsze telefony były bardzo trudne, zwłaszcza gdy słyszałem agresję na drugim końcu linii i nie próbowałem słuchać i słyszeć tego, co mówię. Ale nie wszystkie telefony są takie – wielu respondentów stwierdziło, że wiedzą, rozumieją, co jest się, dzięki temu przeżyć, ale są bezsilni, by podjąć zdecydowane działania. „Po każdym wezwaniu jeszcze bardziej wierzę, że obywatele rosyjscy potrzebują takich rozmów i to tylko kwestia czasu, zanim większość Rosjan się odwzajemni i zrozumie, dokąd prowadzi ich Putin, – mówi Senūta.

Statystyki połączeń pokazują, że większość rozmówców to rosyjskojęzyczni z Litwy i Polski, a aktywność połączeń wzrasta najbardziej w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Mołdawii, Łotwie i we Włoszech.

Ponad 20 000 rozmówców na stronie #CallRussia podzieliło się swoimi opiniami na temat postępu rozmowy. Prawie 25 proc. udana nazwa dzwoniącego.

„Inicjatywa #CallRussia po raz kolejny pokazała, że ​​pomimo wyzwań, siła mieszkańców naszego kraju tkwi w ich zdolności do mobilizacji i mobilizacji do osiągnięcia szczytnego celu. Chciałbym podziękować organizacjom zawodowym, które nas wspierały i sponsorom indywidualnym, którzy przeznaczyli ponad 100 000 euro na portal społecznościowy kampanii. Ogromne podziękowania dla wszystkich litewskich kanałów medialnych za aktywne udostępnianie naszego przesłania” – mówi P. Senūta.


Wezwanie do Rosji

Wezwanie do Rosji

Inicjatywa narodziła się w Wilnie, skupiając specjalistów od komunikacji i technologii, a w ciągu kilku dni stała się globalna. Autorzy projektu CallRussia.org wykorzystali bazę danych milionów rosyjskich numerów telefonów i stworzyli platformę internetową, która automatycznie generuje numery telefonów. Strona inicjatywy zawiera również wskazówki dla wszystkich wolontariuszy dotyczące ewentualnych niekonfrontacyjnych rozmów z obywatelami Rosji.

Firmę zainicjowały „Strong Together”, „Grupa 15min”, „Not Perfect”, „Inspired UM”, „Go Vilnius”. Inicjatywa przyciągnęła w ciągu tygodnia kilkanaście innych firm z całego świata, które dołączyły oferując zasoby ludzkie, szybsze rozwiązania do realizacji kampanii.

Brinley Hamptone

„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.