Rozdanie numerów startowych Rajdu Dakar: R. Baciuskai – 300

Organizatorzy Rajdu Dakar rozdali litewskim biegaczom numery startowe, ale nie wszystkie w ciągu jednego dnia.

Oficjalnie ogłoszono, że motocyklista Modest Siliūnas otrzymał numer 139, czterokołowcy Laisvydas Kancius i Antanas Kanopkinas odpowiednio 170 i 175.

Załogi terenowe: Benediktas Vanagas i Kuldar Sikkas – 223, Vladas Jurkevičius i Aisvydas Paliukėnas – 240, Gintas Petrus i Jose Marques – 259.

Grupa buggy: mistrzowie świata Rokas Baciuška i Oriolis Vidalis Montijano – 300, Emilija i Arūnas Gelažninkai – 426, Aistė Perminaitė – 439.

Załoga ciężarówki, w skład której wchodzili Vaidotas Paškevičius, Gytis Gaspariūnas i Albertas Veljamovičius, miała numer 613.

Vaidotas Žala nie wziął udziału w pierwszej rundzie konkursu.

Numer 1 przypadł Argentyńczykowi Luciano Benavidesowi, 10 – jego przyszłemu amerykańskiemu rywalowi Skylerowi Howesowi, a 100 – kierowcy z Republiki Południowej Afryki (PAR) Stuartowi Gregory’emu.

46. ​​Rajd Dakar rozpocznie się 5 stycznia 2024 roku, a zakończy 19 stycznia.

w 2023 roku zwycięzca rajdu Kevin Benavides (Argentyna, motocykle) tym razem miał numer 47, Alexandre Giroud (Francja, quady) – 172, Nasser Al-Attiyah (Katar, off-road) – 200, Eryk Goczal (Polska, buggy T4) – 302, Janus van Kasteren (Holandia, ciężarówki) – 600.

46. ​​Rajd Dakar rozpocznie się 5 stycznia 2024 roku, a zakończy 19 stycznia. Według organizatorów na uczestników wyścigu czeka łącznie 5000 km, czyli co najmniej 60 proc. nowe trasy i kilka innowacji.

Na dwanaście etapów składać się będzie specjalny, dwudniowy (11 i 12 stycznia) etap o długości 600 km, trwający 48 godzin. Biegacze nie będą mogli liczyć na pomoc ze strony kraju, będą musieli przestrzegać przepisów czasowych: przybyć na pole namiotowe (biwak) około godziny 16:00, po przenocowaniu wyjechać następnego dnia rano o godzinie 7:00.

Zostaną utworzone różne kempingi (oddzielnie dla motocyklistów, pojazdów terenowych, buggy i załóg ciężarówek), a trasy nie będą się pokrywać, przez co uczestnikom będzie trudniej odnaleźć drogę.

Potwierdzono dwie klasy specjalne: „Classic” (dla samochodów zabytkowych) i „Future Mission 1000” (z silnikami elektrycznymi lub wodorowymi).

Averill Burkee

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Przyjazny adwokat piwa. Generalny organizator. Fanatyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *