Wiceminister transportu: potrzebny jest nowy korytarz transportowy z Ukrainą










Opublikowany: 2023-03-07 13:38

Loreta Maskaliovien, wiceminister komunikacji. zdjęcie Władimira Iwanowa (V).

Litwa i Ukraina zamierzają rozwijać nowe korytarze transportowe z Kłajpedy do Odessy i innych ukraińskich portów, usprawnić komunikację kolejową i zwiększyć przepustowość towarową – informuje Ministerstwo Transportu.

Na spotkaniu delegacji pod przewodnictwem Komitetu Ekonomicznego Rady Najwyższej Ukrainy i Komitetu Ekonomicznego Sejmu Republiki Litewskiej, które odbyło się 24 marca we Lwowie na Ukrainie, omówiono także wspólne działania na rzecz doprowadzenia Trans- Europejska Sieć Transportowa (TEN-T) bliżej dodatkowego połączenia Korytarza Bałtyk-Adriatyk przechodzącego przez granicę Unii Europejskiej (UE) i Ukrainy w Dorohusku.

Musimy połączyć Bałtyk i Morze Czarne korytarzami transportowymi o wystarczającej przepustowości, zreorganizować obecne połączenia kolejowe między portem w Kłajpedzie i Odessie oraz innymi ukraińskimi portami w europejskich korytarzach w stosunku do TEN-T. Taki korytarz, omijający Białoruś i Rosję, jest ważny nie tylko dla Litwy, ale także dla innych krajów bałtyckich, aby mogły sprawnie obsługiwać swoje porty morskie i docierać do południowej Europy – powiedziała Loreta Maskaliovian, wiceminister łączności, która towarzyszyła delegacji do Lwowa. . .

Mówiąc o konkretnych działaniach podjętych przez Litwę i Ukrainę, wiceminister podkreślił znaczenie zidentyfikowania projektów i współpracy z instytucjami unijnymi dla realizacji tego korytarza. Jedną z najważniejszych obecnie kwestii jest włączenie do sieci TEN-T jako dodatkowego połączenia korytarza transportowego, co zwiększy ogólną przepustowość granicy między Ukrainą a UE do portów Morza Bałtyckiego.

Według ministerstwa, poprawiając komunikację między Litwą a Ukrainą, Alys będzie nadal dążyć do zwiększenia przewozów towarowych między portem w Kłajpedzie a terytorium Ukrainy. Omówiono również przystąpienie Ukrainy do litewskiej inicjatywy Free Rail wraz z państwami bałtyckimi, wzmacniające niezależność i odporność regionu w systemach kolejowych.

Ekspansję Europins w stosunku do Kłajpedy i międzynarodowych połączeń logistycznych poprzez aspiracje poprawy polsko-ukraińskiej granicy potwierdza już w 2022 r. memorandum ministrów transportu Litwy i Polski podpisane we wrześniu w Wilnie. Z inicjatywy Litwy inne kraje bałtyckie włączą się w tym roku w rozwój tego korytarza.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.