DS-1 usunął wartość 80 mln euro uzgodnioną z „Alvorą” dotyczącą odbudowy „Orlen Lietuvos”.

Orlen Litwa. Zdjęcie: ygimantas Gedvila (BNS).

Firma budowlana DS-1 systemu inżynieryjnego zawarła wspólną umowę operacyjną o wartości miliona euro z firmą budowlaną Alvora, na oczach organów ścigania, na modernizację rafinerii ropy naftowej Orlen Lietuva w Maeikia.

Szef DS-1 Vykintas Belickas potwierdził to BNS. Alvora nie komentuje sytuacji.

Szef DS-1 Vykintas Belickas potwierdził to BNS. Dyrektor Alvory twierdzi, że rozwiązanie umowy nie będzie miało wpływu na postęp projektu.

Kto i dlaczego zainicjował rozwiązanie umowy, dyrektor DS-1 nie mówi, powołując się na poufność.

80 mln Na modernizację litewskiej fabryki Orlen w Alvora, a także strategicznie ważnego Litewsko-Polskiego Głównego Gazociągu (GIPL), w celu modernizacji zamówienia o wartości euro, w kwietniu generalny wykonawca projektu, brytyjska firma Petrofac podpisała umowę na przygotowanie systemu inżynieryjnego i infrastruktury energetycznej.

BNS nie skomentowało tej ostatniej sytuacji: W celu uzyskania wszelkich informacji dotyczących Alvory lub jej podwykonawców należy skontaktować się z Mon.

BNS od tygodnia nie może skontaktować się z menadżerem Alvory, Martynasem Pargaliauskasem.

Razem z DS-1 Alvora podjęła się fabrycznego montażu reaktora o masie 1480 ton, montażu i spawania ponad 100 km rurociągów o średnicy skrętu, ułożenia ponad 600 km kabli elektrycznych, zamontowania ponad 4000 ton konstrukcji metalowych i wykonywać inną pracę.

Kristina Gendvil, przedstawicielka Orlen Lithuania, powiedziała, że ​​projekt przebiega zgodnie z zaplanowanym harmonogramem i że w przyszłym tygodniu reaktor zostanie podniesiony i ustawiony w wyznaczonym miejscu.

We wrześniu Komisja Kontroli Transakcji Spółek Strategicznych i rząd Alvorai nie zezwoliły na budowę około 100 milionów euro. Krótkoterminowe odpady radioaktywne z elektrowni jądrowej Ignalina (IAE) o wartości w euro.

Szanujemy i realizujemy decyzje odpowiedzialnych instytucji publicznych, jednak decyzję komisji oceniamy jako subiektywną opinię opartą na założeniach, która będzie miała istotne długoterminowe konsekwencje dla spółki działającej na rynku litewskim przez wiele lat i dla jej realizacji. projektu o znaczeniu krajowym, powiedział dyrektor Alvory, pan Pargaliauskas, w komentarzu dla BNS.

Według niego spółka analizuje obecnie możliwości podjęcia kroków prawnych.

Organy ścigania kwestionują obecnie, czy wykonawca GIPL, Alvora, użył rosyjskich części w projekcie Alvora: wydaje się, że znalazł kilka europejskich firm, które ukrywały części wyprodukowane przez rosyjską firmę ChelPipe i być może już sprzedane Alvora zgodnie z wydanymi im certyfikatami jakości. Alvora zaprzecza tym zarzutom.

Portal 15min ogłosi, że we współpracy z kilkoma innymi partnerami w otwartym w maju GIPL będzie można zainstalować rosyjskie części.

W 2019 roku rządowa komisja ds. monitorowania transakcji spółek strategicznych pozwoliła na podpisanie umowy z Alvorą zawierającej bardzo jasne rekomendacje dotyczące możliwych środków zarządzania ryzykiem. W tym czasie Alvora pracowała na Białorusi i w obwodzie kaliningradzkim, gdzie miała drugie firmy.


Zabrania się powielania informacji agencji informacyjnej BNS w mediach publicznych oraz na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS”.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my powiadomimy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko pojawią się one w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.