Gustas Grinberg zadebiutował w wyścigach NASCAR w Europie – dwukrotnie stanął na podium zwycięzców na torze Ricardo Tormo w Walencji w Hiszpanii.
Prowadzenie Forda Mustanga
W kategorii Junior (do 25 lat) NASCAR Whelen Euro Series Litwin zajął drugie i trzecie miejsce.
G. Grinberg, który jeździł samochodem Ford Mustang zespołu Buggyra ZM-MFT Racing, pierwszy wyścig ukończył w dziesiątym (18 okrążeń – 41 min. 10,543 sek.), podczas gdy w grupie Junior szybszy był tylko Niemiec Tobias Dauenhauer (Ford Mustang”, 40 min. 59,188 sek.) I Giorgio Maggi ze Szwajcarii (Toyota Camry, 41 min. 06,432 sek.).
Aliyyah Koloc, kolejny kierowca Buggyra ZM-MFT Racing, utrzymał się na 21. miejscu.
„Wynik jest lepszy niż się spodziewałem. Jesteśmy nowicjuszami, a silnik i podwozie wciąż wymagają znacznej poprawy. Udało mi się dobrze wystartować – od razu zająłem piętnaste miejsce, j po trzech kolejnych okrążeniach byłem już trzynasty” – powiedział G. Grinberga.
Liderem w klasyfikacji generalnej był Włoch Nicolo Rocca (Ford Mustang, 40 min. 58 586 s.).
Gość NASCAR
Jechałem, zwinąłem się w kłębek, ale w końcu jestem zadowolony i auto prawie sprawne.
Drugi dzień rywalizacji był dla Gusty bardziej udany: jedenaste miejsce w klasyfikacji generalnej i drugie – wśród juniorów.
Wynik Litwy – 18 okrążeń w 39 minut. 30 589 s Tylko T. Dauenhauer biegł szybciej w grupie Junior (39 min. 27,145 sek.).
„Byłem nawet na 21. miejscu, więc musiałem ciężko pracować, aby dogonić moich konkurentów. Ostatnie dwa okrążenia do mety były kompletnym chaosem: zostałem wyprzedzony, zostałem wyprzedzony, ale jestem zadowolony z końcowego rezultatu , a auto prawie sprawne, G. Grinberg podzielił się swoimi wrażeniami – wszystkie zawody oceniam bardzo pozytywnie, to było świetne przygotowanie przed startem wyścigu NASCAR przez Atlantyk – USA Spotkałem się z jednym z dyrektorów NASCAR, obiecał pośredniczyć w uzyskaniu mi prawa jazdy wcześnie. Nie popełniłem żadnych dużych błędów w Hiszpanii, nie dostałem mandatu, więc wszystko powinno być w porządku.
Wielkim zwycięzcą tego dnia był Alon Day (Izrael) w Chevrolecie Camaro (39 min 20,238 sek.).
Testy termiczne
Przez dwa dni w Walencji było ponad 26 stopni upałów, a wnętrze samochodu było rozgrzane do 60 stopni.
„Jestem przyzwyczajony do pokonywania długich dystansów w wyścigach i przez 2 godziny bez przerwy. W samochodzie NASCAR może twoje ręce są trochę zmęczone. Myślę, że bycie w dobrej formie fizycznej naprawdę mi pomogło. Kiedy inni odczuwali fizyczny ból, mogłem planować zwroty z chłodną głową” – powiedział G. Grinberg.
Zawodnicy: Litewski kierowca jeździł Fordem Mustangiem, a łącznie 33 zawodników zdobyło punkty na torze Valencia / Fot. Gustas Grinbergas Racing.
Po hiszpańskim etapie klasyfikacji generalnej Euro Nascar Pro Litwa jest dziewiąta (53 pkt) i druga w grupie Juniorów (lider – T. Dauenhauer, 64 pkt).
N. Rocca (74 punkty) na pierwszym miejscu, A. Day (73 punkty) na drugim i Alexander Graff ze Szwecji (66 punktów) na trzecim miejscu.
Prowadzenie pojazdów – od dzieciństwa
19-letni G. Grinberg, mieszkaniec Wilna, biega od 7 roku życia.
Litwin wygrał Kartingowe Mistrzostwa Polski i Włoch ROK oraz został wicemistrzem Świata. Rywalizował w Le Mans Series w 2020 roku. Wygrał australijskie i malezyjskie nogi.
NASCAR jest najczęściej oglądanym sportem w amerykańskiej telewizji od lutego do września. Każdy wyścig ogląda ponad 100 000 osób. a całkowita publiczność fanów w Stanach Zjednoczonych przekracza 80 milionów.
„Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Przyjazny adwokat piwa. Generalny organizator. Fanatyk popkultury.”