Zdjęcie: Judita Grigelyts (V)
Litwa i Polska mają duże trudności z udzieleniem Ukrainie ubiegłorocznych żniw – mówi Marius Skuodis, minister transportu i komunikacji. Według niego, ze względu na różnicę w linii kolejowej, przez Polskę i Litwę można wprowadzić bardzo niewielką ilość zbóż.
Dodano, że pociąg testowy LTG Lietuva grta inakt
Pierwsza to kursowanie pociągów na Zachód i do Polski, ale tutaj napotykamy wielkie bariery techniczne ze względu na różnicę itp. W rezultacie ilość, którą można wyeksportować, jest bardzo ograniczona, powiedział Skuodis, który uczestniczy w spotkaniu ministerialnym Międzynarodowego Forum Transportu w Lipsku na konferencji prasowej w środę.
Pan Skuodis powiedział, że zagrożenie może nadejść przez Białoruś, ale kilka z nich było nie do zaakceptowania ze względu na rolę Mińska w wojnie Rosji z Ukrainą i inne jej działania.
Drugi sposób to zagrozić Białorusi przez państwa bałtyckie, tamtejsze porty mają taką przepustowość, ale wszyscy wiemy, co robi Białoruś, rozpoczęła wojnę pozwalającą wojskom rosyjskim zaatakować Ukrainę z jej terytorium, w zeszłym roku wylądował samolot Ryanair, zmusił nielegalnych migrantów do przekraczania granic europejskich, więc rozwiązanie wydaje się nie do przyjęcia – powiedział minister transportu.
Według niego najlepszym rozwiązaniem byłoby odblokowanie ukraińskich portów, które zatrzymały się z powodu rosyjskiej agresji.
Przede wszystkim trzeba zacząć od portu w Odessie, który może obsłużyć takie ilości, mówi Skuodis.
Podkreślił, że ubiegłoroczne żniwa na Ukrainie są ważne dla całego świata.
Wszyscy wiemy, że Ukraina jest głównym eksporterem zbóż i produktów rolnych i potrzebuje ich na całym świecie. Nie mamy dla nich substytutu, mówi pan Skuodis w Lipsku.
Pociąg testowy LTG jest nieaktywny
Pociąg testowy Kolei Litewskich (LTG) będzie kursował na Ukrainie przez blisko trzy tygodnie, według firmy, i powróci w środę wieczorem. W czwartek rano, około godziny 9, do kowieńskiego terminalu intermodalnego (KIT) dojedzie pociąg z około 50 kontenerami z różnymi ładunkami.
Pociąg KIT jest załadowany ponad 1000 ton drobnicy i nie jest używany.
Ponadto z Ukrainy odjeżdża kolejny pociąg polskiej spółki kolejowej Lota Kolej, który przewozi tory zbożowe i płynne do portu w Kłajdzie.
Według Algisa Latakasa, szefa Zarządu Portu Kłajpeda, na Ukrainę dostarcza się obecnie tylko około 1200 ton zboża.
Rozumiemy, że łańcuch jest bardzo skomplikowany i bardzo długi. Uważa się, że maksymalnie w ciągu tygodnia można sprowadzić około 1200 ton grd. To bardzo mała kwota, powiedział BNS w środę w środę.
Według zarządcy portu, nadal trudno przewidzieć, a później obliczyć korzyści ekonomiczne z przeniesienia pilota.
Na razie nie mówimy o tym, oceniamy tylko możliwość przybycia ładunku i ten proces, a wszystkie sprawy ekonomiczne i obliczenia będą później. Teraz kartka papieru irint tui wygląda mniej niż liczby. Ale zobaczysz, musisz zacząć od początku, co robić, mówi A. Latakas.
Według niego, testowy pociąg na Litwie może przybyć w weekend, kontenery z terminalu intermodalnego w Kownie zostaną przeładowane na holownik i tym samym dotrą do portu w Kłajdzie.
Planowane jest może w ten weekend, ale nie zatrzyma się przed Kłajpdą, zatrzyma się w Kownie, tam samochody będą ładowane, więc jest zaplanowane. Kontenery o wartości kilkudziesięciu lat zostaną dostarczone do terminalu w Kownie w Kłajdzie, który zostanie dostarczony pociągiem na Ukrainę, tam napełniony i odstawiony na miejsce – powiedział.
Według A. Lataka ładunki metalowe, których Ukraina nie może eksportować przez port w Odessie, można również przywozić do Odessy z Kłajpedy.
w tym przypadku będą nie tylko zboża, ale także różne ładunki. Dużym problemem są wyroby metalowe, które utknęły w porcie w Odessie, spedytorzy mogą szukać możliwości sprowadzenia ich do Kłajpa – powiedział.
Vytautas Tumberg, dyrektor zarządzający firmy przeładunkowej Klasco, potwierdził we wtorek BNS, że do Kłajpedy na Ukrainie przybywają ładunki testowe i płynne z mocznikiem i azotanem amonu.
Ukraina nie może importować przez swoje porty więcej niż 20 mln. ton zeszłorocznych zbiorów wielka i prosta pomoc z Unii Europejskiej.
Wcześniej w rozmowie z BNS innowatorzy logistyki zapewniali, że w obecnych warunkach przez port w Kłajpedzie można przewieźć około miliona ton Ukraińców rocznie. Pan Skuodis określił, że kwota może sięgnąć 11,5 miliona. tona.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują. źródła.
Jego logistyka
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”