Marija Zamarytė, założycielka firmy szkoleniowej Inspirata zajmującej się przemawianiem publicznym, od ponad dziesięciu lat zajmuje się na co dzień menedżerami i ich lękami przed wystąpieniami publicznymi. Chociaż wydaje się, że umiejętności komunikacyjne pomagają również liderom biznesowym w zdobywaniu posad, ankieter wyjaśnia, dlaczego wielu ludziom wciąż nie udaje się dotrzeć do opinii publicznej swoim językiem.
Pan Zamarytė, organizująca szkolenia i konsultacje na Litwie i na całym świecie, opowiada o najczęstszych błędach menedżerów, znaczeniu psychologii dla menedżerów oraz powodach, dla których zdecydowała się odejść z pracy w szkole wystąpień publicznych na USA za serię wywiadów „Kawa z menedżerem”.
– Zacznijmy rozmowę od najczęstszych błędów popełnianych przez menedżerów w wystąpieniach publicznych. Czy potrafisz określić, dlaczego menedżerowie nie są słyszani lub są źle rozumiani, gdy zwracają się zarówno do swoich zespołów, jak i do szerszej publiczności?
– Jedną z głównych rzeczy jest egoizm, skupienie się na tym, co jest dla niego ważne, co jest dla niego korzystne. Często najlepsi menedżerowie wchodzą na scenę, aby to zdobyć, co jest dużym błędem. Bardzo trudno jest dotrzeć do odbiorców z takim stanem umysłu. Na opinię publiczną mają wpływ ci, którzy przynoszą korzyść słuchaczom. W wystąpieniach publicznych mówią „publiczność jest gwiazdą”. Jeśli mówcy uda się zmienić element myślenia o tym, przygotujesz się do wystąpienia w zupełnie inny sposób.
Stając się subskrybentem wspierasz niezależnych autorów i dziennikarzy. Silne i wolne media to filar demokracji i wartość, którą trzeba pielęgnować.
Zapraszamy do przyłączenia się do społeczności subskrybentów Delphi.
„Praktykujący Twitter. Profesjonalny introwertyk. Hardkorowy znawca jedzenia. Miłośnik sieci.