Wyścig Maksymy z Polską: Litewskie mięso tańsze od polskiego?

Maxima, która rozpoczęła wyścig cenowy nie tylko z litewskimi sieciami handlowymi, ale także z sieciami handlowymi działającymi w Polsce, zapowiada wzrost sprzedaży tańszych produktów i zapewnia, że ​​sprzedaje świeże litewskie mięso po tej samej cenie, co najtańsze polskie mięso w Polska. Jak dotąd nie odnotowano ograniczenia napływu Litwinów do Polski.

Polska Główny Urząd Statystyczny kilka dni temu podał, że w 2016 roku Litwini odwiedzali Polskę coraz częściej. Wydali w sąsiednim kraju około 330 milionów. euro. Stanowi to 3,7 proc. więcej niż w 2015 roku.

W oświadczeniu opublikowanym przez przedstawicieli Maximy napisano, że po obniżeniu cen niektórych produktów na poziomie Polski, te ostatnie są konfiskowane także na Litwie. O połowę mniej (54%) – tyle wzrosła sprzedaż towarów w ciągu miesiąca, odkąd Maxima ogłosiła, że ​​niskimi cenami konkuruje nie tylko z gigantami handlowymi działającymi na Litwie, ale także w Polsce: Biedronką, Tesco, Lidlem. i „Kaufland”.

„Niskie ceny i szeroki asortyment to nasze mocne strony tam, gdzie działamy: na Litwie. Jednak rozumiejąc ludzi, którzy szukają niskich cen poza Litwą, od lutego, kiedy uruchomiliśmy akcję „Gwarancja Niskiej Ceny”, poszerzyliśmy geografię naszej konkurencji. Od ponad miesiąca konkurujemy z kilkoma sieciami handlowymi działającymi w Polsce. Konkurujemy z odbiorcami cenami najważniejszych produktów, obniżając je na własny koszt, gdyż poziom cen produktów spożywczych na Litwie nie może być niższy niż w Polsce ze względów ekonomicznych niezależnych od naszego zaangażowania. Przykładowo w Polsce podatek VAT jest niższy na produkty spożywcze, na cenę wpływa także wielkość znacznie większego polskiego rynku oraz wahania kursów walut – wyjaśnia Kristina Meidė, dyrektor generalna Maxima LT, firmy zarządzającej handlem detalicznym . łańcuch.

Wśród produktów monitorowanych przez Maximę w Polsce w ciągu ostatniego miesiąca znajdują się artykuły spożywcze codziennego użytku, takie jak wieprzowina, kurczak, kawa, ketchup, olej, makaron, woda itp. Część produktów znajdujących się na liście, których ceny są porównywalne z cenami w Polsce, to marki producentów, takie jak Jacobs Kronung, Heinz, Pepsi, inne to lokalne alternatywy w bardzo niskiej cenie. Niezależni selektorzy cen w Suwałkach, gdzie Litwini najczęściej robią zakupy, porównują ceny zwykłych produktów, bez promocji.

Od początku akcji, czyli w nieco ponad miesiąc, zakupiono ponad 3 miliony sztuk tych produktów objętych kampanią, a w Maximie nawet taniej niż w Polsce.

Mięso litewskie jest nawet tańsze od polskiego

Obiecując zapewnienie cen na poziomie polskim, a nawet niższym, „Maxima” obniża cenę litewskiego świeżego mięsa i sprzedaje je po najniższej cenie polskiego mięsa w Polsce.

Na przykład litewska schłodzona łopatka wieprzowa bez kości kosztuje 2,49 euro za kilogram w sklepach Maximos na Litwie. W polskich sieciach handlowych oferujących analogiczny, już polski produkt, jego ceny za kilogram sięgają 2,84 lub 3,07 euro. W litewskich sieciach handlowych (Maxima porównuje swoje ceny z Norfą, Iki, Rimi i Lidlem) cena kilograma łopatki wieprzowej waha się od 2,84 do 3,8 euro za kilogram.

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku chłodzonej karkówki bez kości, która cieszy się dużym zainteresowaniem litewskich klientów. Litewskie mięso kosztuje w Maximie 2,89 euro, w Polsce 4,02 euro, a w pozostałych litewskich sieciach handlowych 3,99-4,99 euro.

Świeży filet z indyka po litewsku kosztuje znacznie mniej niż w Polsce i prawie o połowę mniej niż w jednej z litewskich sieci handlowych Maximos. Kilogram można kupić w Maximie za 4,99 euro, w polskich sieciach – za 5,21 euro, a w sklepach innych litewskich sieci handlowych oferujących ten sam produkt – za 6,24, a nawet 8,35 euro.

Największą popularnością cieszą się produkty „Gwarancja Małych Przedmiotów”.

Kampania „Gwarancja Niskiej Ceny”. Zarejestrowane w Polsce” jest częścią akcji „Gwarancja niskiej ceny”, rozpoczętej wcześniej przez sieć handlową Maxima, w lutym tego roku. Sieć zobowiązała się wówczas do porównywania cen 1000 najpopularniejszych i najczęściej kupowanych produktów z cenami w sklepach innych dużych sieci handlowych Norfa, Iki, Rimi i Lidl.

W trakcie kampanii przecenione produkty Maximos Lithuania monitorowane są także na Litwie i w Polsce, a po trzech miesiącach od rozpoczęcia kampanii stanowią one ponad jedną czwartą (27,4%) sprzedanych produktów Maximos. Co tydzień kupuje się średnio 661 000 pozycji z tej listy. jednostki. W sumie od początku kampanii zakupiono ich ponad 130 milionów. tych pozycji jest monitorowanych i ograniczanych.

Polska Główny Urząd Statystyczny kilka dni temu podał, że w 2016 roku Litwini odwiedzali Polskę coraz częściej. Wydali w sąsiednim kraju około 330 milionów. euro. Stanowi to 3,7 proc. więcej niż w 2015 roku.

Edwin Claye

„Praktykujący Twitter. Profesjonalny introwertyk. Hardkorowy znawca jedzenia. Miłośnik sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *