Jednak prawie dwa razy więcej respondentów (13%) było gotowych zapłacić za niego ponad 400 euro.
7 proc. wydało lub planowało wydać do 50 euro na kolonie i zajęcia dla dzieci mieszkańców w tym sezonie. 8 proc. rodziców przeznaczyło na to do 100 euro, a co dziesiąty respondentów – odpowiednio do 200 i 300 euro. Prawie jedna dziesiąta (8%) litewskich dzieci planuje wydać na zajęcia do 400 euro.
Ze względu na ograniczone możliwości finansowe najmłodsi rodzice – w wieku od 18 do 29 lat – byli generalnie zmuszeni do odkładania obozów i klubów dziecięcych. Tego lata musiało to zrobić 14%. ich Mieszkańcy w wieku od 40 do 49 lat są gotowi przeznaczyć największe sumy na wypoczynek dzieci – jedna piąta (19%) z nich miała tego lata budżety przekraczające 400 euro na obozy i kluby.
„Rosnąca inflacja niewątpliwie wpływa na możliwości finansowe mieszkańców, w tym na możliwość zapewnienia dzieciom różnych lekcji, rozrywki i zajęć. ogrzewanie i związane z tym wydatki. W rezultacie wielu jest zmuszonych do rewizji swoich priorytetów” – mówi Rūta Ežerskienė, Cytadela. Członek zarządu banku odpowiedzialny za bankowość detaliczną w krajach bałtyckich.
Według niej, w obecnych warunkach ekonomicznych, aby zapewnić dzieciom pełen czas wolny i możliwość uczestniczenia w korzystnych dla nich zajęciach i zajęciach, nie odkładając na bok innych ważnych potrzeb rodziny, jeszcze ważniejsze staje się planowanie wydatków odpowiedzialnie. I zapisz.
Z danych ankietowych wynika, że sytuacja w pozostałych krajach bałtyckich jest podobna do sytuacji na Litwie. Na Łotwie 11% obozów letnich i klubów dziecięcych zostało zmuszonych do odwołania z powodu braku środków, aw Estonii – 8%. Rodzice Około jedna dziesiąta rodziców na Łotwie iw Estonii jest gotowa wydać ponad 400 euro na wypoczynek swoich dzieci.
Według danych narodowych służb statystycznych krajów bałtyckich w lipcu roczna inflacja na Litwie wyniosła 21,6%, na Łotwie 21,5%, aw Estonii 22,8%.
Badanie mieszkańców krajów bałtyckich zostało przeprowadzone przez firmę badawczą „Norstat” w czerwcu br. z inicjatywy banku „Citadele”. W sumie w trzech krajach przeprowadzono wywiady z prawie 2000 rodzicami w każdym wieku.
„Informacja prasowa” oznacza agencje prasowe, osoby prawne i osoby fizyczne, które tworzyły i rozpowszechniały komunikaty dotyczące aktualności usług, produktów, firm lub instytucji itp. Decydując się na publikację treści, UAB „15min” bierze pod uwagę istotność informacji, korzyści dla społeczeństwa i interes publiczny. UAB „15min” nie otrzymuje wynagrodzenia za publikację tej treści. Redakcja ma prawo modyfikować, skracać, uzupełniać i usuwać odniesienia i nazwy w tekście.
„Ewangelista kulinarny. Miłośnik podróży. Namiętny gracz. Certyfikowany pisarz. Fan popkultury”.