Zdjęcie: Judita Grigelyts (V).
Estońska grupa medialna i rozrywkowa Ekspress Grupp, która obsługuje portale informacyjne Delphi w krajach bałtyckich, oraz UAB Lietuvos rytas nabyły internetowy portal informacyjny Lrytas.lt.
Dodanie komentarza Rady Konkursu
w piątek 9 grudnia 2022 roku AS Ekspress Grupp i UAB Lietuvos rytas osiągnęły porozumienie w sprawie nabycia 100% akcji spółki UAB Lrytas, która prowadzi portal internetowy Lrytas.lt, zgodnie z zapowiedzią.
Z informacji rozpowszechnianych za pośrednictwem Nasdaq wynika, że UAB Lrytas przejmuje UAB Satyre, spółkę zależną Ekspress Grupp mon. UAB Satyre powstała na Litwie w 2012 roku.
Strony postanawiają, że cena transakcyjna i inne warunki są poufne. Zarzuca się, że transakcja nie wymaga uprzedniej zgody Urzędu ds. Konkurencji Republiki Litewskiej, ponieważ całkowity roczny dochód zainteresowanego podmiotu jest niższy od pułapu dochodów przewidzianego w ustawie o konkurencji, podmioty przygotowujące się do koncentracji muszą uzyskać zezwolenie na koncentrację.
w 2006 r. kurtas Lrytas.lt odwiedza dziennie około 420 000 unikalnych użytkowników (według Gemius), zatrudnia ponad 50 pracowników i obecnie generuje około 3 mln EUR przychodów z reklam rocznie.
Podkreśla się, że transakcja dotyczy tylko platformy internetowej Lrytas.lt i nie dotyczy drukowanego wydania litewskiego Rytasu, Lrytas.lt działa z redakcją oddzielną od gazety drukowanej.
[infogram id=”26f2e812-6a47-4293-887e-3ed35012298d” prefix=”8YJ” format=”interactive” title=”Lrytas: dosj”]
Mari-Liis Rtsalu, CEO Ekspress Grupp, potwierdza, że przejęcie Lrytas.lt jest organicznym krokiem w jej strategii, a głównym celem tej transakcji jest rozwój sektora mediów cyfrowych.
Ekspress Grupp przejmuje portal internetowy i ściśle współpracuje z litewską gazetą Ryto. Wspólnym celem Lryto i Ekspress Grupp jest dalsze dostarczanie swoim czytelnikom niezależnych treści. Po transakcji UAB Lrytas będzie nadal działać jako odrębna spółka medialna, mówi Mari-Liis Rtsalu.
Gedvydas Vainauskas, dyrektor zarządzający Lithuania Morning, podkreśla, że współpraca pomiędzy telewizją, prasą i mediami internetowymi będzie kontynuowana.
W wieku 33 lat grupa założyła litewską gazetę Rytas, która ostatecznie stała się najpopularniejszym dziennikiem w kraju. w 1997 roku zaprezentowaliśmy jego cyfrową wersję portalowi informacyjnemu na Litwie, który później stał się niezależnym internetowym kanałem medialnym Lrytas.lt. Logika życia i biznesu podpowiada, że czas oddać portal w ręce nowego właściciela, który ma głębszą wiedzę o biznesie online. Portal będzie również kontynuował współpracę z gazetą Lietuvos rytas i telewizją Lietuvos ryto – mówi w komunikacie G. Vainauskas.
Swedbank był doradcą finansowym transakcji, a Ellex Valiunas doradcą prawnym.
Główną działalnością Ekspress Grupp są media elektroniczne, wydawanie gazet i czasopism, usługi poligraficzne w krajach bałtyckich.
Grupa prowadzi również elektroniczną platformę biletową i strony sprzedaży biletów w Estonii i na Łotwie.
Akcje Ekspress Grupp są notowane na giełdzie Nasdaq w Tallinie.
Zdaniem Rady Konkursowej
Rada Konkurencji ze swojej strony twierdzi, że nie została poinformowana o umowie, strony jej nie konsultowały, więc nadal będzie decydować o ocenie umowy z własnej inicjatywy.
[{„title”:”T. Balekas: konkurencijos dl reklamos dalies ir prenumeratori netrks”,”url”:”https://vz.lt/rinkodara/medijos/2022/10/07/t-balzekas-konkurencijos-del-reklamos-dalies-ir-prenumeratoriu-netruks”,”category”:”PREMIUM”,”profiles”:[1067,1654,1657,1695,1696]}]
Obowiązkowe jest zgłoszenie zamiaru koncentracji Radzie ds. Konkurencji oraz uzyskanie zezwolenia, jeżeli łączny dochód brutto podmiotu uczestniczącego w koncentracji w ciągu ostatniego roku poprzedzającego koncentrację przekroczy 20 mln. euro oraz jeżeli łączny przychód każdego z dwóch podmiotów uczestniczących w koncentracji w ciągu ostatniego roku poprzedzającego koncentrację jest większy niż 2 mln. EUR.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.
„Ewangelista kulinarny. Miłośnik podróży. Namiętny gracz. Certyfikowany pisarz. Fan popkultury”.