Loreta Maskaliovien, wiceminister komunikacji. zdjęcie Władimira Iwanowa (V).
Ponieważ Litwa przechodzi przez port w Kłajpedzie jako alternatywa dla transportu ukraińskich towarów, wiceminister transportu mówi, że koleje litewskie już przygotowują się do budowy terminalu giełdowego na polskiej granicy, który jest teraz jednym z kluczy do szybkiego transportu towarowego. Dlatego Loreta Maskalovian podkreśla, że firmom potrzebna jest długoterminowa umowa z ukraińskimi ogrodnikami.
Jedna z najważniejszych umów jest z Polską, ale dla trwałego rozwiązania potrzebujemy długoterminowych umów z ukraińskimi farmami i ogrodnikami, więc te umowy, jeśli myśli się o inwestycjach długoterminowych, muszą być trwalsze. To nie musi być jednorazowa decyzja, że dziś trzeba wydać dużo pieniędzy, jutro nie. Oczywiście Odessa i jej porty zawsze będą priorytetem, ale jeśli chodzi o inwestycje, zostaw to tylko biznesowi doraźnie Decyzje nie są trwałe, powiedziała Loreta Maskaliovien we wtorek radiu LRT.
Firmy będą planować inwestycje, jeśli będą miały długoterminowe umowy, zgodnie z naszymi obowiązkami w zakresie poprawy infrastruktury i zwiększenia przepustowości – dodała.
Według niej jednym z najważniejszych obecnie litewskich projektów kolejowych jest budowa terminala przesiadkowego w Etokach, skąd pociągi przyjeżdżają do Polski.
Nie jest to odkładane na najdalszą perspektywę, ponieważ obecnie jest rozważane, przygotowywane są dokumenty przetargowe i projekty inwestycyjne – powiedział wiceminister.
Dodała, że jest rok czasu na przygotowanie infrastruktury.
Ministerstwo wyjaśniło następnie BNS, że taki terminal umożliwiłby bardziej efektywną zmianę powierzchni taboru (vimli) i stworzono elastyczną alternatywę załadunku towarów między szynami 1435 a 1520 mm, umożliwiającą przeładunek różnych rodzajów towarów bez zmiany wagonów .
Zdaniem L. Maskalioviensa konieczne jest również omówienie z Polską otwarcia dodatkowego posterunku na jej granicy z Ukrainą w Dorohusku, który będzie przeznaczony do transportu z głównych portów bałtyckich.
Aby pomóc Ukrainie w dostarczaniu zboża po tym, jak Rosja zablokowała jej szlak eksportowy do Morza Czarnego, Litwa porusza się przez Morze Bałtyckie na kilka sposobów, co ułatwi transport ukraińskiego zboża, a formalności celne eksportowe, kontrolę fitosanitarną i inne procedury mogą zostać przesunięte . od granicy ukraińsko-polskiej do portu Unii Europejskiej, np. Schody.
Ministrowie spraw zagranicznych i komunikacji Gabrielius Landsbergis i Marius Skuodis oraz minister gospodarki Kstutis Navickas wspólnie wezwali w poniedziałek Komisję Europejską (KE) do wzmocnienia alternatywnego szlaku eksportu ukraińskiej stali przez Morze Bałtyckie.
Zauważyli, że szlak transportowy między Ukrainą a Morzem Bałtyckim może stać się obiecującą i długoterminową alternatywą dla eksportu ukraińskiej sieci. Poprawa infrastruktury korytarza i ułatwienie przeładunku towarów między różnymi liniami kolejowymi pomoże zwiększyć zdolność przewozową.
[{„title”:”Nutrkus grd gabenimo iniciatyvai vilgsniai krypsta alternatyvius kelius”,”url”:”https://vz.lt/verslo-aplinka/2023/07/19/nutrukus-grudu-gabenimo-iniciatyvai-zvilgsniai-krypsta-i-alternatyvius-kelius”,”category”:”PREMIUM”,”profiles”:[1057,1067,1633,1873]}; prawie-cały-ukraiński-grudu-eksport”,”kategoria”:”ARTYKUŁ”,”profile”:[1057,1067,1633,2140]},{„title”:”Rosja dostarcza pszenicę do Unii Afrykańskiej Mali”,”url”:”https://vz.lt/verslo-aplinka/2023/07/25/rusija-tiekia-kviecius-afrikos-sajungininkui- mali „,”kategoria”:”ARTYKUŁ”,”profile”:[1057,1067,1633]}]
Powielanie informacji agencji informacyjnej BNS w publicznych mediach informacyjnych i na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS” jest zabronione.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.
Motyw logistyki
„Certyfikowany fan sieci. Przedsiębiorca. Entuzjasta muzyki. Introwertyk. Student. Zły pisarz.”