Wakacje w Polsce: spektakularne widoki i tańsze niż na Litwie

Wiele osób wyobraża sobie, że kraj Tatr to po prostu Słowacja, ale jeśli zauważysz, że po wpisaniu słowa kluczowego „Tatry” wśród obrazów Google, zwykle pojawią się obrazy górskich krajobrazów sąsiedniej Polski. Coraz więcej rodaków mówi o ciekawych i niedrogich wakacjach w ukochanym przez Polaków mieście – Zakopanem.

Próbowaliśmy także tej trasy z kilkoma przyjaciółmi. I nie myliliśmy się! Nie była to moja pierwsza wyprawa w góry, bo wspinałem się już zarówno we wspomnianej Słowacji, jak i w Alpach Bawarskich i Francuskich, ale widoki w Polsce przynajmniej nie były gorsze od tych, które widziałem wcześniej.

Wybierając się na kilkudniową wędrówkę po górach wzdłuż granicy polsko-słowackiej, zabraliśmy ze sobą rzeczy potrzebne do życia na łonie natury. Muszę przyznać, że przeliczyliśmy się i musieliśmy za to zapłacić wiadrami słonego potu, bo w odróżnieniu od pieszych wędrówek po masywie czy dolinach, żeby wspiąć się w Tatry, trzeba będzie wspiąć się głównie na skaliste i dość strome szczyty. , a zrobienie tego z plecakami ważącymi co najmniej 15 kg nie jest tak proste, jak się wydaje.

Trzeba jednak przyznać: widoki są imponujące, bo polskie góry leżą po północnej stronie, więc są tu skały bardziej strome i bardziej wyraziste niż na sąsiedniej Słowacji.

Jak zawsze podróżowaliśmy w czerwcu, znów zawitał nam śnieg i niektóre przełęcze są nadal niezbadane i niebezpieczne. Podjęliśmy ryzyko – na szczęście, ale innym radzimy wybrać się później.

Jeśli z tego powodu nie lubisz takiego aktywnego spędzania czasu, te okolice zaoferują Ci mniej ekstremalne rozrywki. Do szmaragdowego jeziora Morskie Oko można dotrzeć pieszo lub bryczką. A stamtąd, przy dobrej pogodzie, rozpościera się widok na Rysy, najwyższy szczyt Polski.

Na malowniczą trasę szczytową prowadzą wyciągi narciarskie. Dzięki temu, gdy już znajdziesz się na szczycie, Ty i Twoje dzieci będziecie mogli spokojnie wspinać się w pobliżu górskich jezior i wodospadów. Cóż, wieczorem nie zapomnijcie zrelaksować się w nocnym życiu Zakopanego. Ceny są tu niezwykle atrakcyjne, a lokalne przekąski fantastyczne!

No cóż, w końcu dam wszystkim chrząkającym – taka rozrywka na tydzień, dla 4-5 osobowej ekipy kosztuje zaledwie kilkaset euro. Spróbuj!

Po drodze proponujemy odwiedzić krakowskie Stare Miasto, Kopalnię Soli w Wieliczce oraz obóz koncentracyjny Auschwitz i muzeum ludobójstwa.

DELFI nie ponosi odpowiedzialności za treść tego eseju, gdyż jest to subiektywna opinia czytelnika!

Dena Huxleye

„Ekstremalny gracz. Popkulturowy ninja. Nie mogę pisać w rękawicach bokserskich. Bacon maven. Namiętny badacz sieci. Nieprzepraszający introwertyk.”