Niedawno Reddit wprowadził kontrowersyjne opłaty za aplikacje innych firm służące do przeglądania sieci społecznościowych. Wywołało to bezprecedensowy opór w społeczności.
Kanały popularnego serwisu społecznościowego, zwane „subredditami”, stały się niedostępne na 48 godzin po tym, jak ich moderatorzy w ramach protestu utworzyli je jako prywatne.
Według BBC co najmniej 3500 popularnych kanałów nie jest już dostępnych.
Reddit to najpopularniejsza platforma forum, na której wiele osób spotyka się, aby omówić różne kwestie z różnych dziedzin. W przeciwieństwie do innych sieci społecznościowych, Reddit w dużym stopniu opiera się na moderacji ze strony członków społeczności. Oprócz kilku płatnych administratorów serwis posiada dziesiątki tysięcy bezpłatnych moderatorów, od których zależy funkcjonowanie serwisu.
Moderatorzy zazwyczaj spędzają kilka godzin dziennie, upewniając się, że ich subreddit jest wolny od nieistotnych komentarzy i zabronionych treści. Korzystanie z Reddita jest bezpłatne, więc budowanie własnej społeczności wspólnych zainteresowań nic nie kosztuje.
Dyrektor generalny Reddita, Steve Huffman, odpowiedział na protest, podkreślając, że „musi to być samodzielna firma”.
„Szanujemy fakt, że Wy i Wasze społeczności podejmujecie kroki, w tym zachowujecie prywatność, aby podkreślić rzeczy, które są dla nich ważne”. Wszyscy mamy obowiązek uczynić Reddit otwartym i dostępnym miejscem, w którym ludzie mogą znaleźć społeczność i przynależeć” – cytuje wypowiedź Huffmana BBC.
Wśród protestujących znajduje się dziesięć najpopularniejszych społeczności: r/gaming, r/aww, r/Music, r/todayilearned i r/pics i inne. Mają ponad 30 milionów członków.
Reddit, sieć społecznościowa określająca się jako „pierwsza strona Internetu”, również ma własną aplikację. Chociaż aplikacje innych firm, takie jak Appolo, Reddit is Fun, Sync i inne, zostały stworzone jako alternatywny sposób poruszania się po platformie, sieć społecznościowa planowała nałożyć ogromne opłaty na swoich twórców. Wyżej wymienione aplikacje ogłosiły swoje zamknięcie w związku z ewolucją nowych cen.
Twórca Apollo twierdził wcześniej, że uruchomienie aplikacji będzie go kosztować 20 milionów dolarów.
„Praktykujący Twitter. Profesjonalny introwertyk. Hardkorowy znawca jedzenia. Miłośnik sieci.