Zdjęcie Scanpixa.
Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Meta, spółki-matki Facebooka, powiedział w czwartek, że w ciągu pierwszych godzin po uruchomieniu aplikacji Threads, konkurencyjnej wobec Twittera, zarejestrowało się ponad 10 milionów użytkowników. ludzie.
Threads jest postrzegany jako największe wyzwanie dla Twittera Elona Muska, który w ostatnim czasie stanął w obliczu wielu potencjalnych konkurentów, ale pomimo swoich ogromnych wyzwań nie zastąpi jeszcze jednej z najpopularniejszych firm mediów społecznościowych.bardziej emblematyczny.
Platforma została uruchomiona w sklepach z aplikacjami dla Apple i Androida w 100 krajach o 2:00 w czwartek. w nocy czasu litewskiego i w tej chwili nie będzie wyświetlać reklam.
„10 milionów rejestracji w siedem godzin” – napisał w czwartek Zuckerberg na swoim oficjalnym koncie Threads.
Gwiazdy, w tym Jennifer Lopez, Shakira i Hugh Jackman, mają już konta, podobnie jak media takie jak The Washington Post i The Economist.
Pierwsze godziny po uruchomieniu platformy pan Zuckerberg spędził na odpowiadaniu na nowych użytkowników.
„Pierwsza faza tego projektu dobrze się rozpoczęła” – stwierdził w innym poście.
Zuckerberg również celował w Muska – wiadomo, że obaj są zaciekłymi rywalami i sugerowali nawet, że staną naprzeciw siebie na ringu.
Na Twitterze po raz pierwszy od ponad dziesięciu lat Zuckerberg zamieścił mema autorstwa Spider-Mana, w którym wyraźnie nawiązano do podobieństw między obiema platformami.
Napisał w Threads: „To zajmie trochę czasu, ale myślę, że powinna istnieć aplikacja do publicznego czatu, w której uczestniczy ponad miliard osób. ludzie. Twitter miał taką możliwość, ale tego nie zrobił. Miejmy nadzieję, że tak właśnie jest.”
Twitter podał, że ma ponad 200 milionów użytkowników. zwykli użytkownicy.
Threads zostało zaprezentowane jako wyraźna odnoga platformy Instagram, z której korzysta ponad dwa miliardy użytkowników, więc nowa platforma nie musiała zaczynać od zera.
Oczekuje się, że Zuckerberg wykorzysta chaotyczne podejście Muska do Twittera do promocji nowego produktu, który, jak ma nadzieję Meta, stanie się kanałem komunikacji między celebrytami, biznesem i politykami.
Musk zrestrukturyzował Twittera, zwolnił tysiące pracowników, ograniczył moderację treści i opłacił wiele funkcji.
[{„title”:”„Threads“ jau padeda „Meta“ akcijai siekti aukštumų”,”url”:”https://vz.lt/rinkos/2023/07/05/threads-jau-padeda-meta-akcijai-siekti-aukstumu”,”category”:”PREMIUM”,”profiles”:[1014,1050,1067,1716]},{„title”:””Techprizme”. „Metai” prezentuje podobną aplikację, „Twitter” próbuje wywołać sensację”,”url”:”https://vz.lt/inovacijos/2023/07/ 05 / techprizme -ans-przedstawiamy-analogową-aplikację-twitter-spróbuj-zrobić-to-ponownie”,”kategoria”:”PREMIUM”,”profile”:[1019,1067,1686]}]Europejska premiera opóźniona
Meta również spotyka się z krytyką, zwłaszcza w Europie, i pomimo ogromnej bazy użytkowników Instagrama może spowolnić rozwój serwisu.
Firma jest powszechnie krytykowana za sposób przetwarzania danych osobowych, który jest kluczowym elementem reklamy ukierunkowanej, która pomaga generować kwartalne zyski rzędu miliardów dolarów.
Dyrektor generalny Instagrama, Adam Mosseri, powiedział, że ubolewa nad opóźnieniem w uruchomieniu aplikacji w Unii Europejskiej, ale gdyby Meta czekała na wyjaśnienia regulacyjne z Brukseli, uruchomienie Threads zajęłoby „wiele, wiele miesięcy”.
„Obawiałem się, że nasze okno się zamyka, ponieważ kończy się czas” – dodał w serwisie z wiadomościami technologicznymi Platformer.
Według bliskiego źródła Meta obawiała się nowej ustawy zwanej Digital Markets Act (DMA), która nakłada surowe zasady na największe firmy internetowe na świecie.
Zasada zabrania platformom przesyłania danych osobowych z jednego produktu do drugiego, jak mogłoby to mieć miejsce na przykład w przypadku Threads i Instagramu.
Firma Meta została przyłapana na tym po zakupie aplikacji do przesyłania wiadomości WhatsApp. Europejskie organy regulacyjne będą bardzo czujne, aby upewnić się, że firma nie robi tego nielegalnie z Threads.
Zabrania się powielania informacji agencji informacyjnej BNS w narzędziach informacji publicznej oraz na stronach internetowych bez pisemnej zgody UAB „BNS”.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują – poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko pojawią się one w „Verslo žinia”, „Sodra”, „Registrų centura” itp. w źródłach.
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”