Trendy Facebooka w 2023 roku: co nowego dla użytkowników? | Biznes

Nie jest tajemnicą, że to tutaj gromadzi się większość docelowych odbiorców niezbędnych dla wszystkich marek: z tej sieci społecznościowej korzystają użytkownicy w wieku 25 lat i starsi, którzy mają największą siłę nabywczą. Facebook jest również interesujący dla firm, ponieważ oferuje aktywne linki, które w łatwy sposób mogą skierować użytkownika do sklepu internetowego. O trendach i nowościach na Facebooku w 2023 roku pisze Gerda Drevininkaitytė, kierownik projektu agencji kreatywnej „Love Media”.

Treść obrazu jest najważniejsza

Na Facebooku filmy generują o 135% większy zasięg organiczny niż posty zawierające zdjęcia. Nic więc dziwnego, że w przyszłym roku tego typu treści nadal będą najpopularniejsze. Na Facebooku już w 2022 roku pojawił się Cewki wideo nagrania, wydaje się więc, że w nadchodzących latach będą one jeszcze bardziej istotne.

W tym roku widzieliśmy już przypadki, w których użytkownikom udało się wygenerować setki tysięcy wyświetleń wyłącznie organicznie, bez żadnych reklam. Aby osiągnąć te rezultaty, każda marka musi eksperymentować z tworzonymi przez siebie treściami, aby znaleźć to, co najbardziej przemówi do konsumentów.

Ważne jest, aby pamiętać, że to, co działa na jedną osobę, niekoniecznie będzie działać na inną. Przede wszystkim trzeba poznać swoich odbiorców, zrozumieć, jakie problemy ich nurtują, a następnie za pomocą wideo oraz treść tekstową, która pomoże rozwiązać te problemy.

Sztuczna inteligencja wybierze to, co zobaczymy

Sztuczna inteligencja będzie polecać użytkownikom coraz mniej popularne, ale istotne treści. Przewiduje się, że nawet 40 procent użytkowników zobaczy na swoim głównym kanale Facebooka treści pochodzące ze źródeł, których nie obserwuje. Trend dotyczący treści wyselekcjonowanych przez sztuczną inteligencję wywodzi się z TikTok, którego celem jest pokazywanie użytkownikom najlepszych treści na platformie w oparciu o ich nawyki w aplikacji. Użytkownicy Facebooka nie ograniczają się do krótkich treści wideo, mają także dostęp do wiadomości tekstowych, linków i aktualności, co daje sieci społecznościowej ogromną przewagę.

Kanał wiadomości i historie

W przyszłym roku zobaczymy jeszcze więcej treści organicznych ze źródeł, z którymi współpracujemy, w tym od naszych znajomych i marek. Kanał aktualności będzie ustalał priorytety i wyświetlał posty, które wygenerują duże zaangażowanie. Jeśli jesteś bardziej zainteresowany filmem treści, w Aktualnościach zobaczysz więcej takich treści.

Jeśli chętniej wchodzisz w interakcję z postami ze zdjęciami, zobaczysz ich więcej. Oprócz tego Facebook ma dla swoich użytkowników jeszcze jedną wiadomość – od teraz możecie komentować także sami historie, a wszyscy inni zobaczą pozostawione tam komentarze. Mark Zuckerberg mówi dokładnie historie w najbliższej przyszłości będzie odgrywać ważną rolę w mediach społecznościowych.

Zdjęcie: 123RF.com/Facebook

Zakupy bezpośrednie

Konsumenci nieustannie się spieszą i coraz ważniejsze staje się dla nich, aby dokonać zakupów jak najszybciej i w jak najmniejszej liczbie kroków. Facebook również oferuje taką opcję, gdzie można robić zakupy na trzy sposoby. Pierwszy to markowy sklep stworzony na Facebooku, polecany wszystkim firmom. Użytkownicy mogą dokonać zakupu produktu tutaj, kontaktując się bezpośrednio ze sprzedawcą lub zostać przekierowani do partnerskiego lub osobistego sklepu internetowego.

Drugą metodą jest Facebook Marketplace, który działa jak portal ogłoszeniowy, gdzie osoby, które zobaczą produkt, który im się podoba, mogą napisać do sprzedawcy i go kupić. Facebook ma największą publiczność na Litwie, użytkownicy znajdują odpowiednie reklamy w sposób bardzo organiczny, dzięki czemu możesz sprzedawać za pośrednictwem tej sieci społecznościowej jeszcze szybciej i łatwiej niż na przykład za pośrednictwem portalu ogłoszeniowego.

Obecnie z Facebook Marketplace aktywnie korzystają użytkownicy sprzedający rzeczy, których nie potrzebują. Cóż, trzecią opcją jest sprzedaż produktów w grupach, gdzie tylko członkowie danej społeczności mogą zobaczyć ofertę. Ta metoda może być niezwykle istotna, gdy produkt jest niszowy i skierowany do określonej grupy odbiorców.

Grupy

Większość użytkowników Facebooka należy do co najmniej 15 aktywnych grup. W tej sieci społecznościowej użytkownicy indywidualni i strony marek mogą tworzyć grupy. Już niedługo możliwe będzie korzystanie z wiadomości specjalnie zaprojektowanych dla społeczności grupy, gdzie użytkownicy będą mieli możliwość rozmawiania w czasie rzeczywistym z innymi członkami na nurtujące ich tematy.

Dla tej funkcji opracowywana jest specjalna funkcja o nazwie „Otwarty na wiadomości”, za pomocą której członkowie grupy będą mogli komunikować się z innymi użytkownikami. A ci, którzy będą chcieli bardziej szczegółowo przedstawić się na profilu grupowym, już wkrótce będą mogli dodać jeszcze więcej danych osobowych w sekcji „O mnie”. Facebook wprowadził także kolejną innowację: możliwe jest teraz udostępnianie w grupach Cewki filmy, a przed przesłaniem ich na grupę istnieje możliwość łatwej edycji nagrań.

Influencerzy treść

Treści liderów myśli staną się istotne nie tylko na Instagramie, ale także na Facebooku. W 2022 roku dużym zainteresowaniem cieszyły się kampanie jednorazowe oraz integracje reklam z pełną treścią wpływowcy udostępnił wyłącznie na swoim koncie identyfikując markę. Ponieważ mega stawki za reklamy dla opiniotwórców rosną i nie stają się dostępne dla wszystkich, wzrosną w 2023 roku nano- I mikroinfluencerów popularność.

Zamiast jednak jednorazowych reklam, w przyszłym roku zaleca się współpracę z influencerami na zasadzie ambasadorskiej, tworząc ciągłe treści. Umożliwiłoby to markom udostępnianie i promowanie go na swoich kontach, zapewniając jednocześnie konsumentom treści wyższej jakości.

Integracja awatara

Meta ma na celu coraz większe zaangażowanie użytkowników w tworzenie metawszechświata. Promując wykorzystanie awatarów jako formy tożsamości cyfrowej, Meta ma nadzieję zwiększyć zaangażowanie ludzi w integrację awatarów z codziennym życiem, co jest kluczowym elementem zaangażowania w metawszechświecie. Dlatego marki powinny już myśleć o tym, jak zintegrują swoje produkty z tym wyłaniającym się metawszechświatem.

Edwin Claye

„Praktykujący Twitter. Profesjonalny introwertyk. Hardkorowy znawca jedzenia. Miłośnik sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *