Sam Ryanair rezygnuje z 6 tras

Linie lotnicze zaostrzają karty lotów tej zimy. Oprócz zwykłych zmian sezonowych, niektóre linie obsługujące pasażerów o każdej porze roku są zamknięte. Same irlandzkie linie lotnicze Raynair obsługują 6 regularnych tras.

Popularne destynacje w sezonie letnim są zamknięte

Ze względu na wyraźną cykliczność sezonu zimowego, który w lotnictwie rozpoczyna się w listopadzie, niektóre popularne destynacje na Litwie w sezonie letnim, takie jak Grecja, Kreta, Chorwacja itp. kolejny sezon letni.

Według wyszukiwarek lotów tanich linii lotniczych, od 24 września br. nie ma już lotów Wizzair z Wilna do Splitu (Chorwacja), greckich miast Santorini i Zakynthos, a od 29 października i do Aten. Ostatni samolot sezonu wystartuje z Nicei (Francja) 28 października.

Ryanair od 29 października zamyka trzy trasy z Kowna: Rimini (Włochy), Rodos (Grecja), Palma (Hiszpania) oraz z Wilna do Aten (Grecja).

„W lotnictwie rok dzieli się na dwie pory roku: letnią i zimową, są one dość różne. Sezon zimowy jest zawsze mniej intensywny – w sezonie letnim popularne destynacje w południowej Europie są zatrzymywane na zimę lub ich intensywność jest zmniejszana, a pasażerom z Litwy szukającym ciepła proponuje się loty czarterowe dalej na południe: Egipt, Teneryfa itp.” komentuje Marius, kierownik ds. komunikacji litewskich portów lotniczych Zelenius.



© DELFI / Dainius Sinkevičius

Normalne kierowanie również zatrzymuje się

Jednak oprócz tych zwykłych sezonowych zmian tras, niektóre linie lotnicze zamykają również inne trasy, na których przewozili pasażerów w sezonie zimowym.

Ryanair zawiesza loty z Wilna na lotnisko Frankfurt-Hahn pod koniec października. Ostatni lot jest 29 października. Inne linie lotnicze, Lufthansa, będą nadal obsługiwać Frankfurt.

Również od końca października nie ma już lotów Ryanaira z Wilna do Liverpoolu (Wielka Brytania) oraz od 27 października. z Kowna do Neapolu (Włochy). Jednak Ryanair leci do Liverpoolu i będzie nadal latał z Kowna.

Dodatkowo Ryanair zamyka trzy loty z Litwy do miast w Europie Wschodniej. Od 29 października działające przez rok połączenie Kowno-Budapeszt (Węgry), działające w sezonie letnim połączenie Wilno-Gdańsk (Polska) oraz Wilno-Warszawa (Polska). Polskie linie lotnicze „LOT” będą nadal latać w tym drugim kierunku.

„W związku z decyzjami podatkowymi podjętymi przez rząd Węgier, Ryanair zdecydował się na znaczne ograniczenie tras do stolicy tego kraju. Firma odwołuje loty nie tylko z Kowna, ale także z 7 innych portów lotniczych. Pozostałe kierunki wymienione ( Gdańsk i Warszawy – przyp. red.) zostały wpisane do letniego rozkładu lotów spółki i zgodnie z planem zostaną zatrzymane pod koniec letniego sezonu lotniczego – w październiku” – komentuje przedstawiciel LTOU.



Wizz Air

© DELFI / Modesta Meškė

W podcaście lotniczym „Prisiskraidēm” ekspert lotniczy Simon Bartkus zauważa, że ​​dalsze przewożenie pasażerów w tych kierunkach nie jest już opłacalne dla linii lotniczej.

„Można to już nazwać trendem. Spróbował jeszcze raz, ale zobaczył, że nikt z Litwy do Europy Wschodniej nie potrzebuje (latać – przyp. red.) ani nie potrzebuje bardzo tanio, za co nie warto kraść. <...>

Ciche zamknięcie lotów z Wilna do Gdańska. To nie była pierwsza próba: Wizz air latał w 2017 r., aw 2019 r. zamknięty. Teraz, gdy Ryanair nie może już latać na Ukrainę, loty Wilno-Kijów zostały zmienione na Wilno-Gdańsk, ale loty pozostały na jedno lato: od maja do końca października.

„Ryanair planował inaczej i jeszcze tydzień temu sprzedawał bilety na cały sezon zimowy na loty z Kowna do Warszawy, pod koniec października też będą nieczynne” – przekonuje ekspert lotniczy.

Wspomniał, że od jesieni loty linii lotniczej „Norwegian” z Połągi do Kopenhagi są już niedostępne, kierunek ten został otwarty dopiero na początku lata. Tak jak poprzednio, SAS będzie nadal przewoził pasażerów z Połągi do Kopenhagi.

Łotewskie linie lotnicze AirBaltic ogłosiły również zawieszenie od września regularnych lotów do Hamburga, Oslo, Dublina i londyńskiego lotniska Gatwick.

LTOU: Usunięto z powodu niezwykle zaciętej konkurencji

LTOU wyjaśnia decyzje linii lotniczych o zamknięciu niektórych tras.

„Oceniając zakończenie sezonu letniego, należy również zauważyć, że niektóre linie lotnicze dokonują pewnych zmian w geografii swoich lotów ze względu na niezwykle ostrą konkurencję na rynku. Znaczący wzrost cen paliw zmusza firmy do bardzo krytycznej oceny dostępnych tras, więc prawdopodobnie zrezygnują z tras mniej popularnych lub o które jest duża konkurencja” – mówi przedstawiciel LTOU Zelenius.



© DELFI / Andrius Ufartas

Jak zapewnia, takie zawieszenia mają bardzo mały wpływ na wyniki litewskich portów lotniczych.

„W pierwszym przypadku (odrzucając mniej popularne destynacje – przyp. red.) liczba pasażerów jest zbyt mała, aby znacząco wpłynąć na ogólne wyniki, w drugim przypadku (ze względu na silną konkurencję – przyp. red.) nie ma lotów z Litwy do popularnych destynacji , jak Londyn, Dublin czy Oslo linie lotnicze, które dbają o tych pasażerów” – zauważa.

Do mapy zostaną dodane nowe kierunki

Linie lotnicze planują jednak również nowe destynacje na sezon zimowy. Na razie znane są dwa: Ryanair planuje uruchomić loty z Wilna do Turynu oraz Wizzair trasa Wilno-Grenoblis.

– Zimą też jest popyt na ośrodki narciarskie – są to ośrodki położone w Alpach Niemiec, Austrii, Włoch czy Francji – zauważa Zelenius.

Według niego nadal trwają intensywne negocjacje w sprawie innych kierunków na zimę i kolejny sezon letni.

Edwin Claye

„Praktykujący Twitter. Profesjonalny introwertyk. Hardkorowy znawca jedzenia. Miłośnik sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *