Zdaniem dyrektora generalnego KN Dariusa Šilenskisa, potrzeba wydzierżawienia dodatkowej przepustowości w mariampolskim terminalu naftowym była podyktowana wzrostem ilości produktów ropopochodnych transportowanych na zachód.
„Po rozpoczęciu przez Rosję wojny na Ukrainie łańcuch dostaw produktów ropopochodnych zmienił się całkowicie. Część produktów jest transportowana na Ukrainę z Litwy, ale ze względu na różną szerokość torów kolejowych nie można korzystać z transportu kolejowego konwencjonalnego. naszym klientom świadczymy usługi załadunku paliw do wagonów i kontenerów ISO, ale ten sposób dostawy paliwa jest ograniczony ze względu na różne szerokości torów kolejowych i aktywność całego łańcucha dostaw” – zauważył D. Šilenskis.
Według niego z tych powodów znaczna część paliwa jest transportowana z Litwy na Ukrainę tankowcami. Nie jest możliwe oferowanie takich usług w terminalu naftowym KN Klaipėda ze względu na wysokie obłożenie i istniejące zobowiązania umowne z obecnymi klientami.
Mając na uwadze te okoliczności oraz potrzeby „ORLEN Lietuva”, zdecydowano się zaoferować usługi załadunku produktów naftowych na terminalu naftowym w Mariampolu, z którego tankowce będą mogły szybciej dotrzeć na Ukrainę, nie tylko ze względu na niski obłożenie łańcucha logistycznego, ale także ze względu na krótszą odległość, gdyż terminal w Mariampolu znajduje się w strategicznie wyjątkowo korzystnej lokalizacji
Poinformowano, że zgodnie z umową o współpracy, komercyjnym operatorem terminalu naftowego w Mariampolu został KN, który utworzył w terminalu skład akcyzowy, a głównym użytkownikiem terminalu była firma „ORLEN Lietuva”, która przewozi załadunek oleju napędowego z kolei do cystern.
„Namiętny zwolennik alkoholu. Przez całe życie ninja bekonu. Certyfikowany entuzjasta muzyki. Fanatyk sieci. Odkrywca. Nieuleczalny praktyk twittera.”