Terminal LNG Repsol w Kanadzie. Zdjęcie AP/Scanpix.
Hiszpańska firma energetyczna Repsol nie zainwestuje w rozbudowę terminalu skroplonego gazu ziemnego (LNG) na wschodnim wybrzeżu Kanady w celu eksportu gazu do Europy. Naszym zdaniem koszt transportu gazu do złoża na zachodnim wybrzeżu Kanady na wschodzie jest po prostu zbyt wysoki.
Repsol przeprowadził studium wykonalności potencjalnej rozbudowy terminalu, aby stał się terminalem eksportowym na Europę. obecnie jest to terminal importowy, przez który dostarczany jest gaz na rynki wschodniej Ameryki Północnej, a jego przepustowość wystarcza na 5 mln. nam ildi, donosi Bloomberg.
Okazało się, że wczorajszy transport gazu ziemnego na pole w Kanadzie przez terminal jest dla mnie za drogi. Realizacja projektu eksportowego wymagałaby również nowej imprezy skraplania oraz remontu już przeciążonej sieci gazociągów z partnerem TC Energy Corp.
Po przeprowadzonym przez firmę śledztwie zrezygnowano z realizacji projektu, który stawał się nieopłacalny ze względu na ponoszone nakłady – komentuje Michael Blackier, przedstawiciel firmy Mons Saint John LNG, której właścicielem jest Repsol, właściciel terminalu w pytanie. .
Pomysł budowy terminala eksportowego na kanadyjskim wybrzeżu Atlantyku krążył od dziesięcioleci, ale w zeszłym roku, wraz z inwazją Rosji na Ukrainę i gwałtownym wzrostem cen energii w Europie, stał się jeszcze bardziej palący.
Olaf Scholz, kanclerz Niemiec, musiał znaleźć nowe źródło gazu, aby zastąpić dostawy z Rosji. Wezwał premiera Kanady Justina Trudeau do rozważenia wszystkich opcji eksportu gazu.
Jonathan Wilkinson, kanadyjski minister zasobów naturalnych, zwołał spotkanie z Repsol i TC Energy na początku tego tygodnia, aby omówić, czy projekt ma jeszcze szansę stać się rzeczywistością, ale otrzymał negatywną odpowiedź.
Chociaż istnieje wiele innych opcji dla terminala wschodniego, projekt Repsol jest najbardziej obiecujący, ponieważ będzie po prostu rozbudową istniejącego obiektu, bez konieczności przechodzenia przez długi proces legislacyjny przy budowie nowego terminalu.
Minister popiera pomysł, a nawet uważa, że terminal mógłby zacząć dostarczać gaz do Europy w ciągu trzech lat. Premier powiedział też w swoim wystąpieniu, że jego rząd pomoże przyspieszyć proces realizacji projektu, ale tylko wtedy, gdy zaangażowane firmy uznają, że są biznesowe możliwości jego budowy.
Ian Cameron, rzecznik prasowy ministra, powiedział, że Kanada nadal koncentruje się na globalnym bezpieczeństwie energetycznym, więc osobni dostawcy muszą zapewnić ekonomiczną opłacalność projektu elektrowni.
Dostawca projektu LNG poinformował nas, że po dokonaniu oceny stwierdzono, że nie ma uzasadnienia ekonomicznego, ponieważ koszt transportu gazu na duże odległości jest zbyt wysoki.Potwierdził.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.
„Certyfikowany fan sieci. Przedsiębiorca. Entuzjasta muzyki. Introwertyk. Student. Zły pisarz.”