Przyszłość uderza: Pokolenie Z nie ufa portalom informacyjnym, obawy w metaświecie

Eksperci IT konsekwentnie podkreślali korzyści, jakie sztuczna inteligencja może przynieść biznesom w przestrzeni online, szczególnie dla e-commerce. Chatboty można je wykorzystać w różnorodnych procesach biznesowych, m.in. w zakupach i budowaniu relacji z klientami.

Innowatorzy opracowują także technologie sztucznej inteligencji, które w przyszłości mogą nawet zastąpić inżynierów oprogramowania. Pomysł zrodził się z problemu: wykładniczego niedoboru tych specjalistów.

Kolejnym ważnym elementem, którego nie można przeoczyć, jest to, że podróż użytkownika w e-commerce powinna być prosta, ale spersonalizowana. W przyszłości handel elektroniczny będzie się jeszcze bardziej rozwijał, dlatego konieczne jest inwestowanie w podróż użytkownika, aby klient do Ciebie wracał.

Wdrażając technologie, ważne jest, aby zapewnić płynny przepływ i możliwie najbardziej spersonalizowany przekaz.

A. Šilinskaitė

Jeden z przykładów zaprezentowanych podczas konferencji: klient odpowiada na pytania generowane przez sztuczną inteligencję i otrzymuje unikalną ofertę. Główne wyzwania, nad którymi pracują eksperci: określenie, jakie pytania zadać, aby nie denerwować użytkowników, ale zawierały wystarczająco dużo informacji, aby złożyć ofertę.

Rozwiązania IT i partnerstwa marek mogą być również dobre dla środowiska – w ten sposób Formuła 1 połączyła siły z TeamViewerem podczas pandemii, aby zmniejszyć emisję CO2: naukowcy, a nawet zespoły z różnych krajów korzystają z programu, aby na czas rozwiązywać rzeczywiste problemy – przyjazd wysyłających specjalistów na miejsce staje się zbędny. Takie podejście firmy wzmacnia także odpowiedzialność ekologiczną marki.

Zmiany treści i znaczenie marki

Eksperci od brandingu zauważyli trend, do którego warto powrócić.

Nie tylko logo prowadzi wojnę na boisku. Zamiast tego (lub łącznie) musimy zastosować inne elementy: czcionkę lub elementy graficzne, linię przekazu komunikacyjnego. Nie bójmy się eksperymentować z elementami naszej marki.

Wiadomości związane ze zmianami treści: Pokolenie Z nie ufa portalom informacyjnym – ufa własnemu pokoleniu i treściom, które tworzy i/lub komentuje w mediach społecznościowych. sieci, ponieważ uważają je za obiektywny i prawdziwy wyraz opinii.

Tendencja ta stała się szczególnie widoczna po wojnie na Ukrainie, kiedy ludzie spotykali się towarzysko. w sieciach można znaleźć nie tylko pisane, ale także prawdziwe materiały wideo ze stref działań wojennych.

Pokolenie Z nie ufa portalom informacyjnym – ufa swojemu pokoleniu i treściom, które tworzy i/lub komentuje w mediach społecznościowych. w sieciach.

A. Šilinskaitė

Znajdź swoich odbiorców za pomocą różnych kanałów. Udostępnianie treści w najpopularniejszych sieciach społecznościowych już nie wystarczy. na platformach sieciowych – przedstawiciele różnych pokoleń, przyzwyczajeń, specjalności zaangażują się w treści, gdy znajdą je na platformie, na której przebywają najczęściej.

I niekoniecznie będzie to na Facebooku czy Instagramie. Popularność Tik Toka szybko rośnie, zwłaszcza wśród pokolenia Z. To tutaj marki mają możliwość wykorzystania influencerów, czyli osób, które korzystały już z określonego produktu lub usługi i w naturalny sposób potrafią dopasować się do treści.

Według ekspertów, wirusowy Tworzenie treści na tej platformie jest bardzo łatwe, ale kiedy już to nastąpi tendencja (często kończące się szybko), trzeba szybko zareagować i wskoczyć do pociągu.

Jeden z najbardziej uderzających trendów, słyszany w niejednym raporcie – w metaświecie i bezpieczeństwo użytkowników tej platformy.

Największe światowe marki już stawiają pierwsze kroki i inwestują w bezpieczne i kreatywne produkty. w metaświecie środowisko.

Dla Lego ważne jest na przykład to w metaświecie bawiąc się dzieci i dorośli czuliby się bezpiecznie i mogli wykorzystać swój potencjał twórczy.

Naturalnie, gry, które są w metaświeciePierwszą rzeczą, którą rodzice będą chcieli wypróbować, jest upewnienie się, że jest to bezpieczne miejsce dla ich dzieci. Dla marek ta innowacja będzie również stanowić spore wyzwanie: bardzo ważne jest, aby dobrze przygotować się do jej wdrożenia.

Młodsze pokolenie nie będzie już potrzebować „zgrabnych” reklam

Mamy wiele narzędzi cyfrowych, ale jesteśmy również odpowiedzialni za treści, które tam tworzymy.

Pozytywna treść też może przyciągnąć uwagę, wystarczy, że sami wymyślimy narrację.

O uwagę reklamową należy mniej walczyć, ale starać się patrzeć na świat oczami klienta, zaspokajać jego potrzeby i w ten sposób tworzyć wartość.

A. Šilinskaitė

Na przykład istnieje grupa na Facebooku Kindness Pandemic, utworzona, aby zachęcać ludzi do wzajemnego wspierania się i szerzenia pozytywnych myśli. Ta ostatnia grupa zmobilizowała blisko 539 tys. członków.

Musimy zatem mniej walczyć o uwagę reklam, ale starać się patrzeć na świat oczami klienta, zaspokajać jego potrzeby i w ten sposób tworzyć wartość.

Młodsze pokolenie nie będzie już potrzebować „zgrabnych” reklam, ponieważ urodziło się w wysoko rozwiniętej przestrzeni cyfrowej.

Nie wystarczy digitalizacja kanałów, będziemy musieli dużo pomyśleć o tym, jakie treści zaprezentować młodszemu pokoleniu, a także zadbać o to, aby jego doświadczenia w metaświecie były nie tylko angażujące, ale i bezpieczne.

Aurelija Šilinskaitė jest założycielką agencji brandingowej i komunikacyjnej Startupbrand DNR, mentorką preakceleratora VU TechHub i prelegentką w VU.

Brinley Hamptone

„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *