Zakres projektu Rail Baltica jest wyjątkowo szeroki, natomiast potencjał komercyjny litewskich usług zarządzania gruntami jest ograniczony. Dlatego w takiej sytuacji „LTG Infra” utworzyła wyspecjalizowany dział gospodarki gruntami, który we współpracy z zewnętrznymi usługodawcami pomoże szybciej i łatwiej wdrożyć procedury PPP” – powiedział Dovydas Palaima, szef „Koleju” sektorze LTG Infra. Gestion Baltica”.
Według D. Palaimy w dłuższej perspektywie planowane jest rozszerzenie funkcji Jednostki Zarządzania Terytorium – stałaby się ona centrum kompetencyjnym obejmującym projektowanie, planowanie przestrzenne, wykonawstwo i zarządzanie siecią. To centrum kompetencyjne byłoby istotne zarówno w trakcie realizacji projektu Rail Baltica, jak i po jego zakończeniu.
Obecnie trwa kompletowanie zespołu i poszukiwanie kierownika oraz kierowników projektów i specjalistów ds. zagospodarowania terenu.
LTG Infra ogłosiła także cztery przetargi na zakup usług opracowania i wdrożenia projektów. Dostawcy, którzy wygrali przetargi, przygotują i zrealizują projekty nabycia gruntów na potrzeby publiczne pod zajezdnie infrastruktury w okolicach Kowna i Poniewieża oraz dla trzech odcinków linii kolejowej: Kowno – Wilno, Kowno – granica litewsko-polska oraz węzeł kolejowy w Kownie.
„Rail Baltica” to największy projekt infrastruktury kolejowej w historii krajów bałtyckich, podczas którego wybudowana zostanie zelektryfikowana dwutorowa kolej o europejskim rozstawie torów, łącząca Warszawę, Kowno, Wilno, Poniewież, Rygę, Pern i Tallinn. . Całkowita długość linii kolejowej „Rail Baltica” w krajach bałtyckich sięga 870 km: na Litwie – 392 km, na Łotwie – 265 km, w Estonii – 213 km.
„Namiętny zwolennik alkoholu. Przez całe życie ninja bekonu. Certyfikowany entuzjasta muzyki. Fanatyk sieci. Odkrywca. Nieuleczalny praktyk twittera.”