Według przekazanych przez nią informacji, według danych za I kwartał 2023 r. „LTG Cargo Polska” zajmuje 0,52 proc. udziału w rynku przewoźników kolejowych w Polsce i 1,22%. udziału w rynku przewozów intermodalnych.
„Jeśli chodzi o naszą firmę w Polsce, to ma ona już 2 lata, a obecnie zatrudniamy 100 pracowników. Mamy 24 lokomotywy, z czego dwie należą do nas. W tym roku firma planuje 3-krotny wzrost obrotów w porównaniu z ubiegłym roku”, powiedziała E. Šimė na konferencji Transport Sector Review and Open Data we wtorek.
„Znają nas, mówią o nas, jesteśmy przedstawiani na różnych konferencjach jako przykład firmy, która rozwijała się najszybciej w tym regionie w ciągu ostatniego roku. Mamy nadzieję, że utrzymamy tę ambicję i to tempo, zmieniając rozwój Polski w rozwój” w innych krajach” – dodała.
Według niej, do tej pory LTG Cargo Polska z powodzeniem rozszerzyło swoją działalność na Niemcy poprzez terminal kontenerowy w Duisburgu i rozwija inne trasy w Polsce. Połączenia te powinny pozwolić na dalszą ekspansję w Niemczech oraz nowe połączenia do Włoch i Rumunii.
„Dzisiaj do Duisburga kursują 4 kursy tygodniowo, a chętnych jest coraz więcej. Ta trasa jest w zasadzie zapełniona i myślimy o innych trasach lub zintensyfikowaniu tej trasy.
Rozbudowaliśmy również połączenie z Kowna do Sławkowa, kolejnego terminala na terenie Polski, który może wyglądać jak punkt końcowy na mapie, ale to dopiero początek. A stamtąd będzie można pojechać na inne nasze połączenia, które planujemy we Włoszech, a także w Niemczech będziemy mogli rozwijać połączenia z Rumunią i innymi okolicznymi punktami” – powiedziała.
Co więcej, zdaniem E. Šimė, obecnie LTG Cargo nie tylko rozwija się na Zachód, ale także testuje nowe trasy na Litwie łączące Litwę z innymi krajami bałtyckimi. Ma nadzieję, że trasa między estońskim portem Muuga a Kownem zostanie uruchomiona w czerwcu.
„Nie zapominamy też o terytorium Litwy. (…) Rozpoczęliśmy jazdę na trasie Kłajpeda-Wilno i Kłajpeda-Kowno. W ubiegłym roku kilkakrotnie próbowaliśmy też połączenia między portem Muuga w Estonii a terminalem intermodalnym w Kownie. Mam ogromną nadzieję, że ta trasa ruszy w czerwcu i że ładunki będą przemieszczać się z północy na Litwę, az Litwy na zachód, łącząc istniejące szlaki” – skomentowała.
„Certyfikowany fan sieci. Przedsiębiorca. Entuzjasta muzyki. Introwertyk. Student. Zły pisarz.”