Powstające centrum technologii edukacyjnych zajmie się cyfrową transformacją edukacji

W Agencji Edukacji Narodowej zostało otwarte Centrum Technologii Edukacyjnych, które będzie wspierać cyfrową transformację edukacji – poinformowało w środę Ministerstwo Edukacji, Nauki i Sportu.

„Chcemy, aby technologie cyfrowe i innowacje stały się integralną częścią kultury sektora edukacji, a nowe idee, komunikacja z biznesem, decydentami – codziennością sektora edukacji” – powiedział minister edukacji, nauki i sportu Jurgita Šiugždinienė podczas otwarcia zdalnego centrum. – W tym celu nauczyciele muszą posiadać umiejętności cyfrowe i być otwarci na innowacje, decydenci – znać sektor edukacji, umieć łączyć technologie cyfrowe z treściami edukacyjnymi”.

Według niej, kolejnym ważnym warunkiem jest katalizator zmian, który zachęcałby do spotkania innowacji edukacyjnych i ich twórców, a nowym Centrum Technologii Edukacyjnych jest tym katalizatorem.

Chcemy, aby cyfrowe technologie i innowacje stały się integralną częścią kultury sektora edukacyjnego.

Centrum będzie odpowiedzialne za stworzenie i obsługę platformy „Cyfrowa Transformacja Edukacji”, program rozwoju umiejętności cyfrowych dla nauczycieli i wykładowców oraz właściwą realizację innych zaplanowanych w projekcie działań.

„Centrum technologii edukacyjnych powstało w Narodowej Agencji Edukacji przez przypadek. Przyszłe działania centrum i obecne działania agencji są ze sobą powiązane: zarówno upowszechnianie cyfrowych narzędzi edukacyjnych, jak i wzmacnianie umiejętności nauczycieli. Innowacyjność nie „nie zawsze idzie tak szybko, jak byśmy chcieli. Czasami wystarczy odrobina odwagi. Mam nadzieję, że centrum zainspiruje do znaczących zmian” – powiedziała dyrektor agencji Rūta Krasauskiene.

Zdaniem Indrė Šuolianė, szefowej Centrum Technologii Edukacyjnych, działania centrum będą miały na celu zmianę systemu edukacji i procesu kształcenia na wysokim poziomie, co powinno zapewnić uczniom lepsze wyniki.

Jako najważniejsze zadania kierownik wymienia promowanie kultury innowacyjności, rozwój sieci innowacyjnych nauczycieli, promowanie międzynarodowego braterstwa oraz partnerstwo z ośrodkami technologii edukacyjnych zlokalizowanymi za granicą, l podnoszenie kwalifikacji pedagogów poprzez doskonalenie cyfrowe umiejętności. Planowane jest również stworzenie platformy, na której publikowane będą cyfrowe narzędzia edukacyjne, z silnym naciskiem na edukację włączającą i blended learning.

Projekt ten jest jednym z priorytetowych projektów edukacyjnych Rządu, poświęconym rozwojowi technologii cyfrowej na wszystkich poziomach edukacji.


Brinley Hamptone

„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *