Port w Kłajpedzie, który w tym roku stracił prawie jedną piątą ładunku: wynik jest lepszy niż oczekiwano

„Wyniki są pesymistyczne, co kwartał obserwujemy spadek, styczeń nie był jeszcze tak zły jak kwiecień, kiedy odczuwano skutki sankcji, nawozy Belaruskalij w lipcu zanotowały spadek o 28,1%. spadają, a nowe zarzuty nie mogą odrobić strat” – powiedział w środę dziennikarzom w Kłajpedzie przewodniczący LJKKA Vaidotas Šileika.

W ciągu siedmiu miesięcy ładunki masowe zmniejszyły się najbardziej w porcie w Kłajpedzie – załadowano 5,8 mln ton. ton, czyli 53 proc. mniej niż przed rokiem w tym samym czasie drobnica – 10,3 mln ton, czyli 15 proc. Później.

„Co jest zasadniczo pozytywne – na początku roku przewidywaliśmy, że wyniki będą gorsze” – powiedział V. Šileika.

Według danych stowarzyszenia w tym roku w porcie przeładowano 71% nawozów luzem. (5,4 mln ton) mniej, ruda – 90 proc. (838 000 ton) mniej, fracht Ro-Ro – 15%. (593 000 ton) mniej, produkty naftowe i skroplony gaz ziemny wzrosły o 15%. (557 tys. ton), kontenery standaryzowane (TEU) – 41%. (1,7 mln ton).

„Myślę, że w tym roku załadunek kontenerów może być rekordowy” – powiedział V. Šileika.

Na początku roku przewidywaliśmy, że wyniki będą gorsze.

Według niego, ze względu na problemy logistyczne, port nie może wykorzystać możliwości przeładunku dużej ilości towarów z Ukrainy.

„Brakuje nabrzeży i wagonów, wielu klientów chce przewozić, ale ich nie ma. To ogromny potencjał, firmy portowe są gotowe do załadunku coraz bardziej zróżnicowanych ładunków, ale ze względu na brak wagonów i platform większość tych ładunków jedzie przez Polskę, Niemcy, bo takiej ilości nie możemy dostarczyć transportem drogowym (…) Są klienci, którzy mają podpisane umowy z fabrykami na produkcję eksportową, ale nie mogą tego wyeksportować. może znaleźć sposób, aby to wydobyć” – powiedział V. Šileika.

Gediminas Rimkus, szef firmy „Vakaru krova”, twierdzi, że port mógłby obecnie obsłużyć co najmniej pół miliona ton produktów rolnych z Ukrainy.

„Gdybyśmy mieli mówić o segmencie produkcji masowej, oszacowaliśmy dostawy, czasy, obliczyliśmy, że pomożemy w odbiorze i przeładunku do pół miliona ton ukraińskiej produkcji ziemi rocznie” – powiedział G. Rimkus.

W przeciwieństwie do kogoś, kto próbował przewidzieć sytuację, że będą masowe zwolnienia, że ​​ludzie znajdą się bez dochodów i bez pracy, tak nie jest. Prawdopodobnie jest odwrotnie – wszystkie firmy mają za mało personelu.

„Te przepływy stosunkowo zrekompensowałyby straty spowodowane sankcjami” – dodał.

Stowarzyszenie: w związku ze spadkiem frachtu w porcie Kłajpeda brakuje pracowników

Ponieważ w tym roku przeładunki w porcie w Kłajpedzie spadły o jedną piątą, firma nie zwalnia pracowników, wręcz przeciwnie – ze względu na nowe technologie i nowe usługi ich brakuje – tłumaczy szef LJKKA.

Według V. Šileiki nie sprawdziła się prognoza, że ​​firmy portowe zwolnią wielu pracowników z powodu pogarszających się wyników przeładunkowych.

„W przeciwieństwie do kogoś, kto próbował przewidzieć sytuację, że będą duże zwolnienia, że ​​ludzie zostaną bez dochodów i bez pracy, tak nie jest. Prawdopodobnie jest działanie odwrotne – we wszystkich firmach brakuje pracowników, jak wszędzie w świat, brak pracowników jest odczuwalny w portach europejskich, odczuwają to praktycznie wszystkie firmy – powiedział w środę dziennikarzom w Kłajpedzie V. Šileika.

Według niego brakuje siły roboczej ze względu na wprowadzanie nowych technologii i usług w firmach.

„Pojawiają się nowe technologie, które wymagają większej liczby osób. Wszystkie firmy pracują teraz w takim trybie, że staramy się dostarczać klientowi jak najwięcej wartości dodanej w porcie, tworzenie tej wartości wymaga również dodatkowych osób, staramy się znaleźć je” – powiedział W. Šileika.

Port w Kłajpedzie pozostaje liderem w krajach bałtyckich, zajmując czwarte miejsce we wschodniej części Bałtyku

Port w Kłajpedzie, pomimo znacznego spadku frachtów, pozostaje liderem państw bałtyckich, czwartym na wschodnim wybrzeżu Bałtyku.

Zarząd Portu Kłajpeda podał, że załadunek w ciągu siedmiu miesięcy tego roku wyniósł 19,4%. skromniejszy niż w tym samym czasie przed rokiem – 20,568 mln. mnóstwo.

W okresie porównawczym w terminalu w Butinge przelało się 9,1% ropy. więcej – 4,171 mln ton.

Przepływy towarowe przechodzące przez port w Rydze wzrosły o 13,1%. do 13,158 mln ton, Windawa – 24,6 proc. do 8,241 mln ton, Liepaja – 16,8 proc. do 4,426 mln ton.

Tallin United Port nie podał wyników załadunku w okresie styczeń-lipiec. Według danych estońskiego Departamentu Statystycznego ładunki we wszystkich portach w kraju w tym okresie osiągnęły około 20,5 mln ton. ton, czyli 12 proc. mniej niż w tym samym czasie w zeszłym roku.

Trzy rosyjskie porty przyciągają najwięcej ładunków na wschodnie wybrzeże Bałtyku. W okresie porównawczym fracht w porcie Ust Luga wzrósł o 12,3%. przy 69,091 mln ton, Primorsko – 16,6 proc. do 35,252 mln ton, podczas gdy w Petersburgu – 33,3% zostało zniszczonych. do 24,201 mln ton.

Przewozy towarowe w portach Kaliningradu spadły o 12,7%. do 5.206 mln ton.


Brinley Hamptone

„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *