O tym, że „Fitbit” nie będzie sprzedawał swoich produktów na niektórych rynkach, w tym na Litwie, poinformowano w czwartek, kiedy tę wiadomość opublikował serwis Androidauthority.com i popularny amerykański portal informacyjny „Verge”.
Wiadomość została również potwierdzona na oficjalnej stronie Fitbit.
„Nie sprzedajemy już produktów Fitbit w niektórych krajach, ale nie martw się! Będziemy nadal wspierać Ciebie i Twoje obecne urządzenia poprzez aktualizacje oprogramowania, aktualizacje zabezpieczeń, gwarancję i obsługę klienta.
Dotyczyło to serwisu obsługującego następujące kraje: Chorwację, Czechy, Estonię, Węgry, Łotwę, Litwę, Luksemburg, Polskę, Portugalię, Rumunię, Słowację i Chorwację.
Automatyczne odnawianie subskrypcji Fitbit Premium zakupionych na fitbit.com w tych krajach zostanie wycofane od 24 października 2023 r.” – czytamy na stronie Fitbit.
Zmiany dotknęły także kraje na innych kontynentach – zakłócenia w handlu nastąpią w Meksyku, Malezji, na Filipinach, w Hongkongu, Tajlandii, Republice Południowej Afryki i „wielu krajach Ameryki Południowej” – podaje portal „The Verge”.
Wydaje się jednak, że ta wiadomość jest tylko częściowo prawdziwa: zmiany dotkną jedynie kanał sprzedaży bezpośredniej. Fitbit.coma handlowcy we wspomnianych krajach będą nadal otrzymywać produkty od dostawców.
Przedstawiciele amerykańskiej firmy Fitbit potwierdzili, że zmieniają plany i nie będą już sprzedawać tych inteligentnych urządzeń poprzez kanał sprzedaży bezpośredniej – portal internetowy fitbit.com – na Litwie i kilku innych sąsiednich rynkach. To rozwiązanie nie będzie miało wpływu na klientów Bee, ponieważ będziemy nadal oferować te urządzenia w naszym asortymencie. „- 15 minut powiedział Tadas Naitis, kierownik ds. zakupów i produktu dla klientów hurtowych w Bitė Lietuva w przesłanym komentarzu.
W sklepie internetowym innej firmy telekomunikacyjnej Telia istniała sekcja poświęcona urządzeniom Fitbit, ale obecnie jest ona pusta.Przedstawiciel ds. komunikacji firmy Audrius Stasiulaitis 15 minut stwierdził, że urządzenia te zostały już dawno wycofane ze sprzedaży ze względu na ich małą popularność, a wiadomości z tego tygodnia nie miały na to wpływu.
Jak zauważył T.Naitis, popularność Fitbit wśród klientów Bitė ostatnio gwałtownie spadła.
„Na rynku inteligentnych urządzeń do noszenia w segmencie niskich cen Fitbit niełatwo konkuruje z chińskimi markami, takimi jak Xiaomi. Jednak wśród klientów Bitė liderami pozostają Samsung i Apple” – zauważył.
Google kupuje producenta inteligentnych bransoletek Fitbit za 2,1 miliarda dolarów w 2019 roku, ale późniejsza kontrola prawna transakcji miała miejsce w Unii Europejskiej.
Wreszcie UE w 2020 r. dała zielone światło dla umowy w grudniu, po tym jak gigant technologiczny zgodził się na warunki, w tym klauzulę zakazującą wykorzystywania danych o stanie zdrowia europejskich użytkowników do celów reklamowych.
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”