Placówki edukacyjne w okręgu kowieńskim wezmą udział w międzynarodowych projektach, które nie tylko poszerzą wiedzę nauczycieli na temat umiejętności cyfrowych, ale także pomogą zapewnić wysokiej jakości edukację uczniom.
Centrum Edukacji Rejonu Kowieńskiego weźmie udział w projekcie „Cyfrowa szkoła Up2 – aktywne cyfrowe narzędzia nauczania (si), wykorzystujące doświadczenia projektu Up2U”. Koordynatorem projektu jest Instytut Chemii Bioorganicznej PAN. Oprócz Litwy w projekcie wezmą udział w charakterze partnerów greckie i włoskie instytucje edukacyjne.
Celem projektu jest poprawa rozwoju umiejętności cyfrowych w zakresie edukacji i szkoleń. Celem będzie pomoc szkołom w efektywnym korzystaniu z cyfrowych technologii uczenia się, rozwijanie umiejętności cyfrowych nauczycieli i zapoznawanie ich z innowacyjnymi narzędziami cyfrowymi w edukacji, zachęcanie społeczności nauczycieli do dzielenia się cyfrowymi narzędziami edukacyjnymi.
W projekcie wezmą udział uczniowie w wieku od 13 do 18 lat oraz nauczyciele szkół ogólnokształcących i zawodowych. W działania projektowe zostanie włączonych 100 nauczycieli ze szkół rejonu kowieńskiego.
Kolejny projekt „Uniwersalny model projektowania dla pomyślnego rozwoju osobowości” będzie realizowany przez Domeikava Gymnasium Rejonu Kowieńskiego wraz z partnerami z hiszpańskich, francuskich i włoskich instytucji edukacyjnych.
Celem projektu jest zapewnienie jakości kształcenia każdego ucznia, zapewnienie pomocy edukacyjnej odpowiadającej jego indywidualnym potrzebom, wzmocnienie empirycznych działań edukacyjnych, rozwój samooceny ucznia oraz rozwój socjalizacji uczniów . umiejętności emocjonalne. Projekt ma również na celu wspieranie trwałości docelowego rozwoju zawodowego nauczycieli, skoncentrowanego na aktualizowaniu i nabywaniu umiejętności.
Czternastu nauczycieli i dwunastu uczniów weźmie udział w różnych szkoleniach. W realizację działań projektowych zaangażowanych będzie łącznie 300 uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Wiedza zdobyta w ramach projektu przyczyni się do efektywniejszej współpracy między nauczycielami i uczniami w planowaniu lekcji, a także wzmocni umiejętności społeczno-emocjonalne uczniów.
Oba projekty są w 100%. finansowane z funduszy europejskich.
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”