Fot. Ministerstwo Transportu i Komunikacji
Otwarto we wtorek wiadukt na autostradzie Wilno-Kłajda w pobliżu autostrady Giraite, która usunęła z sieci tylko najbardziej niebezpieczne skrzyżowania dla celów państwowych, powiedział minister transportu Marius Skuodis.
Dodano informacje o rekonstrukcji mostu Klebonikis
Według niego wiadukt zapewnia bezpieczeństwo, gdyż istniało tam duże ryzyko wypadków z powodu dużego natężenia ruchu.
Bezpieczeństwo jest najważniejsze, ponieważ codziennie przez tę lokalizację przejeżdża około 40 000 pojazdów. wyobraź sobie poprzednią część, którą musiałem skręcić na autostradzie, więc mieliśmy szansę, że mogło przyjechać 40 000 pojazdów. Autostrada jest teraz czysta i bezpieczna, spełniając najwyższe europejskie standardy. To modelowy projekt, powiedział dziennikarzom Skuodis, gdy wiadukt został otwarty we wtorek.
Remigijus Lipkeviius, szef litewskiego Zarządu Dróg (LAKD), mówi, że obowiązują tu najwyższe wymogi bezpieczeństwa ruchu drogowego, ponieważ odcinek jest częścią transeuropejskiej sieci autostrad Via Baltica.
Musimy rozwijać Via Baltica tak, aby spełniała standardy bezpieczeństwa i swobody poruszania się. W tym momencie potrzebne były trzy pasy, aby zawrócić. W ciągu 8 lat doszło do 81 wypadków: bardziej technicznych, ale niektóre już się zakończyły. R. Lipkeviius powiedział, że dwóch monsów zginęło, dziewięciu zostało rannych.
Według Skuodis wszyscy kierowcy odczują zmiany w ruchu, ponieważ stary zakręt nie jest już dostępny.
Jest to konieczne dla mieszkańców całej Litwy, bo autostrada Wilno-Kłajpeda jest najbardziej ruchliwą autostradą na Litwie, ale każdy, kto pojedzie w to miejsce, teraz to poczuje. Każdy, kto kiedykolwiek tu był, potrzebuje tego, czego potrzebuje, zwłaszcza dla mieszkańców Kowna i okręgu kowieńskiego, którzy tu pracują, mieszkają i podróżują, powiedział Skuodis.
Według niego, na autostradzie Wilno-Kowno trzeba będzie naprawić co najmniej trzy kolejne mosty, w tym zmodernizowany już most Kleboniki w Kownie. Powstanie most nad Kruna Creek.
Nie możemy tego naprawić w tym samym czasie, ponieważ spowodowałoby to największy korek na Litwie – powiedział pan poseł Skuodis.
Most Kleboniki, czyli Alfonsas Mekinis nad Nerem w Kownie, jest przekształcany z dwóch do trzech części: wiosną zainaugurowano nowy most północny. Według dyrektora LAKD R. Lipkeviiusa środkowy most zostanie rozebrany, a na jego miejscu powstanie nowy, a południowy zostanie przebudowany.
W ten sposób węzeł drogowy spełni obecne wymagania, bo most został wybudowany dawno temu – tłumaczy BNS R. Lipkeviius.
Według niego, przetarg na wyburzenie środkowego mostu i wykonawcę budowy został już ogłoszony, cena projektu wzrośnie dopiero po przetargu. Umowa ze zwycięzcą powinna zostać podpisana jesienią, a prace zakończą się wiosną 2024 roku.
Jesienią musimy podpisać umowę, starając się ją zrównoważyć, aby latem, kiedy jest największy napływ ludzi do morza, te prace mniej przeszkadzały w ruchu i nie trzeba było czekać. Ale od razu trzeba przeprosić, że w niektórych miejscach takie prace będą prowadzone – powiedział dziennikarzom R. Lipkeviius.
Jest to najbardziej intensywny odcinek drogi na Litwie, z maksymalnym natężeniem ruchu sięgającym w niektóre dni 78 000 samochodów dziennie.
Cztery kilometry autostrad w pobliżu Giraite za 17,5 miliona. Eur został przebudowany przez litewską firmę Autokausta we współpracy z polskim INTOP Warszawa.
Powielanie informacji BNS w mediach jest zabronione w mediach i na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS”.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują. źródła.
Jego logistyka
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”