Litewskie Stowarzyszenie Firm Handlowych (LPĮA) zorganizowało ten konkurs już po raz ósmy. Jego wyniki pokazują, że litewscy nabywcy w dalszym ciągu preferują litewskie towary i produkty – nadal dominują one w koszykach litewskich nabywców.
„Litewskie marki od wielu lat nie tracą swojej pozycji. Zauważamy również, że wskaźniki jakości stają się coraz ważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzje kupujących.
Nawet kilka lat z rzędu najtańsze i najlepszej jakości produkty nie pozostają na listach najlepiej sprzedających się produktów. Wiele z nich nosi etykietę „Najpopularniejszy post”. Ponadto lojalność klientów i przywiązanie do marek stają się coraz bardziej widoczne” – mówi Laurynas Vilimas, dyrektor LPĮA.
Jak podaje stowarzyszenie, już piąty rok z rzędu 11 takich samych produktów cieszy się największą popularnością.
Są to mleko „Pieno živědžių”, twarożek granulowany, śmietana, sery „Žemaitija pieno”, ser „Rokiškis pieno”, lody „Premia KPC”, mąka pszenna „Malsenas”, sos pomidorowy „Daumantaų”, „Anira”. olej słonecznikowy, woda mineralna „Vytautas”, sok „Elmenhorster”.
Ponadto drugi rok z rzędu największą popularnością cieszą się prezerwatywy „Lifestyles” dostarczane przez „Mineralinių vandenės”.
Spośród 52 produktów opublikowanych w kategorii „Najpopularniejszy produkt 2016” 41 to produkty litewskie. Według L. Vilima litewskie marki nie tylko zyskały reputację dzięki wysokiej jakości, ale także powoli idą w stronę innowacyjności.
W tym roku ogłoszono zwycięzców konkursu LPĮA „Popularausia prėke” w 52 kategoriach. Wzięło w nim udział 32 dostawców i producentów. Zwycięzcy zostali wybrani po ocenie wyborów dokonanych przez konsumentów w kraju – największych sprzedawców 2016 roku. Warto zaznaczyć, że sprzedaż żywności mierzona jest w jednostkach masy, a nie w jednostkach opakowania.
Vytautas Benokraitis, dyrektor firmy DELFI, partnera informacyjnego cen „Najpopularniejszego Produktu”, pogratulował handlowcom i ich dostawcom i wyraził zadowolenie, że w tym roku największy portal informacyjny mógł przyczynić się do upowszechnienia informacji o najpopularniejszym produkcie. Produkty litewskie.
„Wierzę, że będziemy kontynuować współpracę w przyszłości, ponieważ tak czy inaczej wiele najpopularniejszych produktów „ląduje” na portalu DELFI – są tu ogłaszane, przygotowywane są na ich temat różne materiały informacyjne” – powiedział V. Benokraitisa i przyznał, że sam chętnie kupuje niektóre z wielu uwielbianych przez klientów produktów.
Już trzeci rok „najpopularniejszy artykuł” podlega dodatkowemu kryterium jakościowemu. Państwowa Służba Żywności i Weterynarii oraz Państwowa Służba Ochrony Praw Konsumenta oceniają, czy oferowany produkt nie podlegał w ciągu ostatnich 24 miesięcy sankcjom jakości i bezpieczeństwa.
„Z radością mogę stwierdzić, że konsumenci w naszym kraju wiedzą, jak wybierać produkty dobre i wysokiej jakości. Od kilku lat nie odnotowaliśmy żadnych poważnych incydentów. To pokazuje odpowiedzialne podejście dostawców i producentów do jakości żywności” – Deividas Kliučinskas, – powiedział podczas wydarzenia zastępca dyrektora Państwowej Służby Żywności i Weterynarii, który tymczasowo przejmuje obowiązki dyrektora.
„Praktykujący Twitter. Profesjonalny introwertyk. Hardkorowy znawca jedzenia. Miłośnik sieci.