Początek odbudowy podjęła kasta Kapsulów. Zdjęcie Ministerstwa Transportu.
Zakończenie prac kontraktowych na trasie Via Baltica o długości ok. 40 km (od 56,83 do 97,06 km) planowane jest na koniec 2024 r., czyli dwa lata wcześniej niż planowano.
W piątek symboliczna kapsuła została uruchomiona na 76. kilometrze autostrady A5 (Kowno-Marijampol-Suvalkai) międzynarodowej autostrady Via Baltica, aby uczcić rozpoczęcie prac przebudowy odcinka drogi od km 72,50 do km 79.
Obecnie planowana jest przebudowa czterech pasów ruchu, wykonanie mostu dla migracji zwierząt, tunelu przejazdowego, skrzyżowania, dróg łączących i kilku innych elementów. Prace budowlane w tym rejonie mają zakończyć się jesienią przyszłego roku. Wartość kontraktu to ok. 55,8 mln zł. EUR.
Obecnie większość odcinka Via Baltica od Mariampola do granicy z Polską ma tylko dwa pasy ruchu, więc przy wzrastającym natężeniu ruchu, zwłaszcza pojazdów towarowych, warunki ruchu na tej drodze są trudne. Po zakończeniu przebudowy drogi staną się nie tylko nowocześniejsze, ale i bezpieczniejsze – powiedział podczas oficjalnej uroczystości Remigijus Lipkeviius, dyrektor Litewskiej Dyrekcji Automobili Keli.
Ruch na 40-kilometrowym odcinku Via Baltica jest jednym z najbardziej intensywnych na Litwie, średnioroczne natężenie ruchu dziennego to prawie 10 000 samochodów dziennie, z czego do 60% to przewozy pasażerskie.
Ministerstwo informuje, że umowa na wykonanie kolejnego odcinka Via Baltica o długości 79-85 km została już podpisana.
Ponadto po zakończeniu projektowania planowane jest w tym roku rozpoczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i wybudowanie od 56,83 km do 72,50 km. Przewiduje się, że postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na czwarty odcinek autostrady od 85 km do 97,06 km zostaną uruchomione pod koniec 2023 r. po pierwszej stronie.
Zakończenie prac kontraktowych na łącznie ok. 40 km trasy Via Baltica (od 56,83 do 97,06 km) zaplanowano na grudzień 2024 r., dwa lata wcześniej niż planowano.
Ministerstwo zapowiada, że po przebudowie odcinek Via Baltica od Mariampola do polskiej granicy będzie spełniał międzynarodowe standardy bezpieczeństwa infrastruktury i zarządzania ruchem.
[{„title”:”Susizgribo spartinti karinio mobilumo jungtis, tarp j ir Rail Baltica su Via Baltica”,”url”:”https://vz.lt/verslo-aplinka/2022/04/21/susizgribo-spartinti-karinio-mobilumo-jungtis-tarp-ju–ir-rail-baltica-su-via-baltica”,”category”:”PREMIUM”,”profiles”:[1016,1022,1057,1067,1633,1659,1873,2140]}. -infrastructure-pletra-panevezije”,”category”:”ARTYKUŁ”,”profile”:[1016,1067,1659]}.road-maintenance-and-pletra-guidelines”,”category”:”ARTICLE”,”profiles”:[1016,1022,1067,1658,1659]}; -słaby-oceniony-jak-litewski-stan-drogowy-40-does-not-spelnia-jakosci-requirements”,”category”:”PREMIUM”,”profile”:[1016,1022,1057,1067,1658,1659,1872,2097]}]Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”