Tesla była znacznie bardziej zainteresowana sprzedażą swoich samochodów elektrycznych w bogatszej zachodniej części Europy i ten plan się powiódł. Jest jednak zupełnie inna część kontynentu (bardziej środkowo-wschodnia), na którą producent nie poświęcił zbyt wiele uwagi, a gdzie rynki takie jak Polska mają ogromny potencjał sprzedażowy.
Dołącz do zespołu technology.lt!
Darmowy grafik, zarobki, wiele ciekawych zajęć. Nie jest wymagane żadne doświadczenie, wystarczy zapał.
Zainteresowany?
Wypełnij ten formularz!
Cóż, to się zmieniło wraz z otwarciem pierwszego oficjalnego salonu Tesli w Polsce. Znajduje się tuż za stołeczną Warszawą i choć obecnie funkcjonuje jako salon wystawowy i pojedyncze centrum serwisowe, uważa się, że Tesla zamierza przekształcić ten pierwszy w obiekt wielofunkcyjny, podobny do innych zlokalizowanych już w innych częściach Europy, takich jak m.in. w Hamburgu.
Polscy kierowcy Tesli korzystają także z największych sieci Superchargerów w Europie Środkowo-Wschodniej. Obecnie działa 8 stacji ładowania. Choć nie jest ich wiele, przewyższają liczebnie inne podobne kraje Starego Kontynentu, a trzy kolejne na oficjalnej stronie producenta widnieją na liście otwarcia „wkrótce”.
Podobnie jak na innych rynkach europejskich, wydaje się, że Tesla będzie sprzedawać wyłącznie Model 3, Model S i Model X. Model Y nie będzie importowany skąd indziej i ostatecznie będzie dostępny, gdy wejdzie do produkcji w fabryce Tesli w Niemczech, która jest nadal w budowie.
Uwagi
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”