Litewskie biuro Geleinkeli w Wilnie. Zdjęcie: Judita Grigelyts (V).
Działalność została zdywersyfikowana, wzrosły przychody zarówno w zakresie przewozów towarowych, jak i pasażerskich, a koszty utrzymania infrastruktury zostały zrekompensowane dotacjami państwowymi.
Litwa Geleinkeli Group (LTG), która rozwija swoje usługi w Europie Zachodniej i realizuje projekty dywersyfikacyjne, ogłasza wyniki za I półrocze 2023 roku. W tym okresie zarobiono 9 milionów. Zysk netto w EUR i przychody osiągnęły poziom 212,0 mln. Było to 9,5 mln euro. Kurs euro na poziomie 4,7% jest wyższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku, kiedy mon ostatecznie utracił białoruską dostawę.
Wyniki przewyższające prognozy napawają optymizmem, że podążamy dobrą drogą. Będziemy w dalszym ciągu rozwijać te usługi na rynkach Vakar oraz realizować strategiczne projekty infrastrukturalne poprawiające komunikację i atrakcyjność usług zarówno dla pasażerów, jak i towarów – mówi cytowany w raporcie Egidijus Lazauskas, dyrektor generalny LTG.
Obroty spółki należącej do grupy, świadczącej usługi kolejowego transportu towarowego, wzrosły o 0,9 mln. EUR, czyli 0,6%, i osiągnął poziom 137,9 mln. EUR. W związku z wpływem sankcji oraz wymianą powiązań z Rosją i Białorusią, w pierwszym półroczu przychody przewozowe spadły o 23,0%, natomiast w związku z rozwojem usług Grupy LTG Cargo na rynku polskim oraz w pozostałych przychodach z przewozów międzynarodowych rosną.
Obroty przedsiębiorstwa transportu pasażerskiego LTG Link wzrosły o 6,2 mln rocznie. EUR, czyli 44,1%, do 20,0 mln. EUR. Zwiększające się potoki pasażerskie na trasach lokalnych i międzynarodowych oraz nowe połączenie Wilno-Waruwa-Krokuva zostały udostępnione pasażerom pod koniec ubiegłego roku.
Obroty spółki LTG Infra, zarządzającej i modernizującej infrastrukturę kolejową, spadły w pierwszych miesiącach roku o 15,5 mln. euro, czyli 21,2% i osiągnęło poziom 57,7 mln. EUR. Najważniejszą przyczyną spadku obrotów jest spadek obrotów spółki spedycyjnej Grupy LTG Cargo.
W związku ze zmianą warunków działalności przychody i koszty operacyjne zarządcy publicznej infrastruktury kolejowej LTG Infra są równoważone dotacjami państwowymi.
To jest inwestycja
Inwestycje Grupy LTG w 2023 roku 155,0 mln EUR w I półroczu. Najwięcej inwestycji przeznaczono na renowację i rozwój infrastruktury kolejowej (87,7%). Trwające projekty obejmują elektryfikację głównej arterii kolejowej Wilno-Kłajpda oraz realizowany jest projekt infrastruktury kolejowej Rail Baltica integrujący kraje bałtyckie z europejską siecią kolejową. Trwają projekty digitalizacyjne, na stacjach instalowany jest nowy system informacji dworcowej mający na celu poprawę obsługi pasażerów, trwa przebudowa budynku dworca w Wilnie oraz podpisano umowę z dostawcą na zakup nowych urządzeń elektrycznych. oraz pociągi pasażerskie zasilane akumulatorowo.
Spanie w grupie w 2023 r. spadło w pierwszej połowie o 8,6 mln. EUR, tj. 4,1%. LTG wskazuje, że inflacja i wahania cen surowców energetycznych mają istotny wpływ na wysokość wydatków, a optymalizacja kosztów operacyjnych pozwoliła uniknąć strat.
Koleje Litewskie to największa publiczna grupa kolejowa w krajach bałtyckich, rozwijająca swoją działalność w trzech głównych kierunkach: kolejowy transport towarowy i pasażerski, zarządzanie publiczną infrastrukturą kolejową, dostęp i rozwój. Litewska grupa transportu kolejowego składa się z 5 bezpośrednio kontrolowanych spółek: LTG Cargo, LTG Link, LTG Infra, Geleinkelios Tiesimo Centras, Rail Baltica Statyba.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko pojawią się one w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.
Temat logistyki
„Certyfikowany fan sieci. Przedsiębiorca. Entuzjasta muzyki. Introwertyk. Student. Zły pisarz.”