„LTG Cargo” zainwestowało około 1 miliona w Kłajpedzie na Ukrainie. produkcja

zdjęcie Władimira Iwanowa (V).

Firmy narzekają, że litewskie przedsiębiorstwa żeglugowe nie działają z powodu ukraińskich towarów przepływających przez port w Kłajpedzie w Polsce. ems kio produkcje. W zeszłym roku o tej porze przetransportowali tylko 84 000 ton.

Firma robi wszystko, co w jej mocy, aby zapewnić płynny przepływ towarów z ukraińskiego portu w Kłajpedzie przez Polskę, zgodnie z komentarzem LTG Cargo dla BNS.

Według LTG Cargo transport towarów między Ukrainą a Kłajpedą oraz współpraca z obydwoma klientami to jeden z celów integracji z Europą i dywersyfikacji stosunków handlowych.

Litewskie przedsiębiorstwa żeglugowe rozpoczęły transport niewielkich ilości ukraińskiego drewna przez port w Kłajpedzie w Polsce w maju ubiegłego roku.

LTG Cargo twierdzi, że w zeszłym roku przetransportowało 84 000 ton produkcji transportem drogowym i 7700 ton w pierwszym kwartale roku. Przy obecnych możliwościach firma może przewieźć 200 000 ton towarów rocznie.

Oceniając obecne możliwości infrastrukturalne w Polsce i na Ukrainie oraz procedury kontroli fitosanitarnej stosowane w Polsce, firma może przewieźć do 200 tys.

Według niej, aby zwiększyć transfery w całej Polsce, poszukiwane są różne rozwiązania, a przy efektywniejszym wykorzystaniu infrastruktury i kontroli ładunków ilość produktów przewożonych rocznie może sięgnąć 350 tys. ton, a potem 1 mln. to znaczy.

Po dokonaniu zakrojonych na szeroką skalę inwestycji w rozwój przepustowości infrastruktury, za kilka lat będzie można dotrzeć do około 1 miliona osób na Litwie na Ukrainie. t ambitna wielkość obrotów produkcyjnych. Transport między Litwą a Ukrainą przez Polskę jest dla LTG Cargo priorytetem – zapewnia firma.

W drodze powrotnej przewożone są również towary: w ubiegłym roku przez Polskę na Litwę, Ukrainę przetransportowano 120 tys. ton ropy i jej produktów, aw ciągu trzech lat – 72 tys. ton.

Laimonas Rimkus, dyrektor zarządzający firmy transportowej Bega w Kłajpedzie, powiedział BNS w zeszłym tygodniu, że ponieważ Litwa nie wywiązała się ze swoich zobowiązań wobec liniowców w związku ze zmianą produkcji, jej ładunek w porcie znacznie się zmniejszył.

Według szefa resortu Litwa od prawie roku nie może dojść do porozumienia w sprawie płynnego przerzutu towarów z Ukrainy na Litwę przez Polskę, bo teraz nie korzysta z dobrej okazji do zwiększenia przepustowości portu.

Minister transportu Marius Skuodis powiedział, że płynny transport Ukraińców koleją między Litwą a Polską utrudnia kolejkę transportu towarowego na granicy ukraińsko-polskiej, dlatego stale poszukuje się rozwiązania, które zwiększy przepływ towarów.

Największą wadą tej trasy są różne tory, podczas gdy na Ukrainie i Litwie wciąż jeżdżą Rosjanie, podczas gdy w Polsce Europejczycy, co wiąże się z przesiadką na granicy.


Powielanie informacji agencji informacyjnej BNS w publicznych mediach informacyjnych i na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS” jest zabronione.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.