Litewski pociąg Geleinkeliai LTG CARGO. Fot. Władimir Iwanowo (V)
Grupa Kolei Litewskich (LTG) rozpoczyna wybór Dyrektora Generalnego firmy LTG Cargo. Celem przyszłego przedsiębiorcy jest dywersyfikacja i rozszerzenie działalności przewozowej oraz rozwój usług transportu intermodalnego.
Obecnie LTG Cargo jest tymczasowo odpowiedzialny za Egl, swoje obowiązki obejmie na początku stycznia, kiedy Egidijus Lazauskas, ówczesny szef firmy transportowej, został mianowany tymczasowym dyrektorem Grupy LTG. W ubiegłym tygodniu decyzją jury E. Lazauskas został mianowany prezesem LTG. LTG Cargo szuka zatem również dyrektora.
Selekcja na Dyrektora Generalnego LTG Cargo rozpoczyna się 29 kwietnia. Wnioskodawcy muszą złożyć niezbędne dokumenty do 13 lipca.
E. Lazauskas mówi, że reżyser jest kupowany w bardzo ważnym dla firmy momencie.
Nagła zmiana otoczenia biznesowego miała bezprecedensowy wpływ na branżę transportową. W związku z ogłoszonymi sankcjami wobec Rosji i Białorusi oraz wojną na Ukrainie wolumen przeładunków nieznacznie spadł, dlatego dyrektor LTG Cargo będzie odgrywał ważną rolę w transformacji LTG – powiedział.
Przepływ towarów musi znaleźć nowe kierunki, ponieważ szlaki logistyczne między Azją, Europą Zachodnią i Skandynawią przecinają się na Litwie, otwierając przed firmami możliwości dywersyfikacji ich działalności. W tym sensie wykonano już wiele pracy nad umocnieniem pozycji w Polsce i wznowieniem działalności na Ukrainie, trwają rozmowy z kazachskimi firmami na temat projektu, który mógłby połączyć Litwę z Dalekim Wschodem i Azją Centralną z pominięciem Rosji, E. Lazauskas zostaje mianowany przyszłym menedżerem biznesowym.
Według E. Lazauskasa jednym z zadań nowego dyrektora będzie rozwój usług transportu intermodalnego towarów Vakar Europ. Według firmy, w ubiegłym roku rozpoczął działalność terminal intermodalny w Kownie, który łączy Litwę z europejską infrastrukturą kolejową, pozwalając zapewnić nieprzerwany transport towarów w pożądanych kierunkach.
Na początku tego roku LTG Cargo rozpoczęło regularne przewozy intermodalne do terminalu intermodalnego w Kownie w Duisburgu w Niemczech. Jest to pierwsza międzynarodowa trasa transportu towarowego Vakar Europ, realizowana w trzech różnych krajach przez spółki należące do grupy LTG Cargo i LTG Cargo Polska.
Klientów wspierają również usługi przewozu ładunków intermodalnych w terminalach w Polsce, rozwija się partnerstwo z kolegami z Łotwy i Estonii w sprawie transferu Ambertrain, trwają rozmowy dotyczące transferu ładunku do portu w Kłajpedzie z przedstawicielami Kazachstanu.
Bendrow zwraca uwagę, że Ukraina pozostaje ważnym rynkiem zbytu, a ładunki na Litwę zaczęto przewozić z pominięciem Białorusi przez Polskę. Wydaje się, że w ten sposób można transportować kamienie tylko w niewielkich ilościach.
LTG Cargo to działająca na konkurencyjnym rynku spółka Grupy LTG, która realizuje przewozy towarowe na trasach lokalnych i międzynarodowych, wynajmuje wagony kolejowe, świadczy usługi spedycji i pośrednictwa celnego.
W celu zdobycia przyczółka na rynku międzynarodowym, w 2020 roku LTG Cargo utworzyło spółki zależne LTG Wagons, LTG Cargo Polska oraz LTG Cargo Ukraine. LTG Cargo Polska rozwija działalność w zakresie kolejowych przewozów towarowych w Polsce, LTG Cargo Ukraine prowadzi leasing lokomotyw i wagonów manewrowych oraz kolejowych przewozów towarowych na Ukrainie.
Grupa LTG składa się z holdingu Kolei Litewskich (w skrócie LTG) i głównej spółki zależnej LTG Cargo, która wykonuje przewozy towarowe, spółki pasażerskiej LTG Link i LTG Infra, która zarządza siecią kolei naftowych i zajmuje się jej modernizacją. .
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.
Motyw logistyki
„Certyfikowany fan sieci. Przedsiębiorca. Entuzjasta muzyki. Introwertyk. Student. Zły pisarz.”