Litwa pozostaje centrum światowej uwagi i mekką zagranicznych turystów






Premier Ingrida Simonte



W pierwszej połowie 2022 r. w mediach zagranicznych zarejestrowano ponad 73 tys. wiadomości wspominające Litwę.

Informuje o tym obwieszczenie rządu dla społeczeństwa i świata „Litwa na świecie: zapraszanie zagranicznych turystów, obrona wartości demokratycznych i otwarcie na kreatywność”.

Porównując pierwszy i drugi kwartał, widoczność kraju na zagranicznych portalach medialnych była podobna, ale na portalach społecznościowych wzrosła o 85%. Na widoczność Litwy wpływ miały przede wszystkim neutralne doniesienia informacyjne na temat polityki wewnętrznej i zagranicznej kraju, wiadomości gospodarcze, kulturalne i turystyczne. Odnotowano wzrost pozytywnych przekazów dotyczących turystyki kraju – bieżące wydarzenia w regionie stanowiły aż 36%. wszystkie znaczące wiadomości o Litwie z pozytywnym tonem.

Najwięcej wzmianek o kraju odnotowano na portalach medialnych Niemiec, Wielkiej Brytanii, Polski, a najmniej w krajach skandynawskich (Dania, Norwegia, Finlandia) i Izraelu. Wskazuje na to ocena cyfrowej widoczności i rozgłosu kraju przeprowadzona przez Dyrekcję Komunikacji Strategicznej Dyrekcji Komunikacji Rządu Kancelarii Rządu oraz instytucje sektora publicznego w kraju.

Szczegółowo przeanalizowano ponad 14,5 tys. artykułów. przekazy z portali medialnych, które dotarły do ​​największej liczby odbiorców, z których ponad 3,8 tys. miało znaczenie (główny nacisk położono na Litwę i wydarzenia z nią związane) dla widoczności kraju.

„Aktualne zagadnienia z zakresu ekonomii przyczyniły się głównie do wzmocnienia wizerunku Litwy jako państwa nowoczesnego i innowacyjnego. Według potencjalnego czytelnictwa, do którego dotarły znaczące doniesienia, dziedzina ekonomii w tym semestrze ustępuje jedynie nowościom z zakresu zarządzania – To pokazuje, że potencjał naszej gospodarki i możliwości inwestycyjne w kraju to wciąż gorące tematy, nawet w kontekście obecnych wyzwań geopolitycznych – mówi Marius Gurskas, szef działu komunikacji strategicznej.

Forbes, Newsweek, CNN, The Washington Post, Associated Press i inne wpływowe, szeroko zakrojone źródła medialne relacjonowały wiadomości gospodarcze z kraju. Tematy, które przykuły największą uwagę: relacje z Chinami i Tajwanem, niezależność gospodarcza i energetyczna kraju, osiągnięcia kraju w dziedzinie biotechnologii i laserów, osiągnięcia startupów Vinted, Nord Security, iDentify itp. Komunikat prowadzony przez VšĮ „Investuok Lietuvoje” i Agencję Innowacji VšĮ znacząco przyczynił się do rozpowszechniania pozytywnych przesłań.

Według Olgi Gončarovej, czasowo pełniącej funkcję dyrektora „Keliauk Lithuania”, w ciągu ostatnich sześciu miesięcy jednym z najważniejszych impulsów dla turystyki była swoboda podróżowania w kontekście pandemii. Litwa była jednym z pierwszych krajów europejskich, które złagodziły i ostatecznie zniosły ograniczenia dotyczące podróży pandemicznych. Doprowadziło to do większej widoczności Litwy, ponieważ zawsze był to jeden z najgorętszych tematów w zagranicznych mediach.

Na rozpoznawalność kraju wpłynęła aktywna komunikacja prowadzona przez „Keliauk Lithuania” i miejskie centra informacji turystycznej, a także wizyty zapoznawcze organizowane dla zagranicznych dziennikarzy. Działania te sprawiły, że nazwa Litwy za granicą wydaje się bardziej pozytywna, a zagraniczni giganci medialni, tacy jak Forbes, The Times, The Independent, Euronews, Deutsche Welle i inni, pisali o krajowych witrynach turystycznych i wyjątkowych możliwościach podróżowania.

Przepływ wiadomości z dziedziny kultury wyróżniał się obfitością wiadomości pozytywnych – stanowił on aż 22%. wszystkich znaczących wiadomości z pozytywnym tonem. Najwięcej zgłoszeń odnotowano na portalach Niemiec, Wielkiej Brytanii, Polski i Francji.

Tematy, które przyciągnęły najwięcej uwagi: „Kowno Europejska Stolica Kultury 2022”, wycieczki po spektaklu operowym „Słońce i morze”, inicjatywy przedstawicieli kultury na rzecz wsparcia Ukrainy, przedstawicieli sztuk performatywnych i wizualnych (A. Grigorian, M Gražinytės -Tylos, G. Šlekytės, I. Gerbutavičiūtė, M. Kvedaravičius, J. Meko) osiągnięcia i ich projekty. Le Figaro, The Guardian, Deutsche Welle, Variety itp. zainteresował się działalnością kultury litewskiej i jej artystów.

Wiadomości z dziedziny zarządzania (polityka krajowa i zagraniczna) potencjalnie dotarły do ​​najszerszego grona odbiorców iw największym stopniu przyczyniły się do widoczności kraju w zagranicznych mediach. Wiadomości z regionu zdominowały neutralne przekazy, w większości rejestrowane na portalach medialnych z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Polski.

Ocena widoczności Litwy w zagranicznych mediach obejmuje 13 docelowych krajów zagranicznych (Dania, Izrael, Japonia, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Polska, Norwegia, Holandia, Francja, Finlandia, Szwecja, Ukraina, Niemcy) oraz 4 obszary pozycjonowania wizerunku kraju (gospodarka (Co-create Solutions), kultura (Co-create Culture), zarządzanie (Co-create Governance), przyciąganie talentów (Co-create Life), turystyka i stereotypowe odzwierciedlenie wizerunku kraju w zagranicznych mediach również oceniane.

Informacje publikowane przez „Ekspertai.eu” nie mogą być powielane w publicznych mediach informacyjnych bez pisemnej zgody Spółki Publicznej „Ekspertai.eu”, którą można uzyskać pod adresem [email protected]

Aiken Duartep

"Namiętny zwolennik alkoholu. Przez całe życie ninja bekonu. Certyfikowany entuzjasta muzyki. Fanatyk sieci. Odkrywca. Nieuleczalny praktyk twittera."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *