Według Parkiet.com transakcja pozwoli Vercomowi potroić bazę klientów.
„100 proc. sprzedaliśmy udziały. To bardzo ciekawa fuzja z polską firmą, która jest silna w niektórych obszarach, a my jesteśmy silni w innych. Łączymy siły, aby stać się liczącym się graczem w rozwiązaniach komunikacyjnych. » 15 minut potwierdził Ignas Rubežius, założyciel MailerLite.
Według I. Rubežiusa MailerLite jest jednym z liderów w dziedzinie komunikacji e-mailowej.
Oprócz tego kanału Vercom posiada bardzo rozbudowane kanały komunikacji SMS, powiadomienia push. Łącząc siły, będziemy silnym graczem w skali globalnej – powiedział.
Według niego fuzja otworzy przed MailerLite nowe możliwości technologiczne w zakresie świadczenia usług tymi kanałami.
„Co ważniejsze, spółka, z którą się połączyliśmy, jest publiczna po dokonaniu IPO (pierwszej oferty publicznej) na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. To gwarantuje stabilność finansową i środki na rozwój” – skomentował I. Rubežius.
Krzysztof Szyszka, prezes firmy przejmującej MailerLite, powiedział podczas telekonferencji, że zwiększy to działalność firmy.
Vercom szacuje, że liczba jego klientów potroi się z obecnych 19 000. do prawie 57 tys. klientów działających na 180 rynkach. Przejęcie pozwoli też Vercomowi podwoić zysk brutto z 54 zł (11,77 mln euro) do 107 mln zł. zł (22,73 mln euro).
Nabycie akcji MailerLite zostanie sfinansowane ze środków własnych otrzymanych od 2021 roku. IPO akcji oraz kredyty bankowe.
MailerLite to globalna poczta e-mail. dostawca narzędzi komunikacji e-mail dla klientów biznesowych. Głównymi rynkami grupy są Stany Zjednoczone i Europa Zachodnia, które stanowią ponad 70%. dochód grupy.
„Ewangelista kulinarny. Miłośnik podróży. Namiętny gracz. Certyfikowany pisarz. Fan popkultury”.