Lietuvika mój „Teknom” przeprowadza remont kapitalny dwóch ukraińskich pociągów

Litewska firma usług inżynieryjnych Teknom pomyślnie zakończyła wspólny projekt z jedną z najbardziej znanych europejskich firm produkujących pociągi i dostępami technicznymi, Code Transportation Group. Profesjonalny zespół na Litwie docenił część prac remontowych dwóch ukraińskich pociągów.

To nasz pierwszy projekt na taką skalę na Ukrainie i świetna okazja do wymiany pomysłów i doświadczeń z naszymi partnerami z Koda Transportation Koda Pars. Współpracujemy z profesjonalistami na poziomie międzynarodowym, stosujemy zaawansowane rozwiązania i technologie własne. Czujemy zaufanie partnera i chcemy się razem rozwijać, to najlepszy bilans naszej działalności, który dobrze pachnie nowymi ambicjami – deklaruje Darius Sunklodas, manager Teknom.

Z powodu wojny prace musiały zostać przełożone

Nowoczesne piętrowe pociągi elektryczne serii EJ675 zostały wyprodukowane prawie dziesięć lat temu w celu usprawnienia komunikacji między ukraińskimi miastami podczas odbywających się tam w 2012 roku mistrzostw Europy w piłce nożnej. Transport pon.

W ciągu prawie dekady eksploatacji zepsuło się wiele części taboru, zespołów i części, więc nadszedł czas na odnowienie pociągów. Firma, która wyprodukowała pociąg, została wybrana do prac remontowych, z czego 40%. Bardzo podobała mi się obsługa techniczna tego typu pojazdu oraz certyfikowani specjaliści firmy Teknom.

Pierwszy pociąg na Ukrainie udało się wyremontować i uruchomić pod koniec 2021 r. Choć mon czeka poważne wyzwania ze względu na pandemię, doświadczenie i bezproblemowa współpraca z dostawcami i partnerami umożliwiły realizację projektu zgodnie z wcześniej ustalonym planem.

Uruchomienie drugiego pociągu zaplanowano do końca maja 2022 r., ale świat nadal będzie się trząść, a trwająca wojna rozpoczęta przez Rosję na Ukrainie już pierwszego dnia po prostu przerwała trwające prace. Trudności logistycznych było wiele, dopasowane komponenty musiały być składowane na Litwie ze względów bezpieczeństwa.

Niepewność, jak wszystko się rozwinie, wywołała wiele wahań i niepokoju. Jak każda inna firma związana z Ukrainą martwiliśmy się o inwestycję i losy projektu, nie mówiąc już o uczuciach i przeżyciach emocjonalnych. Jednak po kilku miesiącach, gdy działania wojenne w Kijowie nieco się uspokoiły, rano rozpoczęła się dyskusja z starszym kolegą Ukraińcem na temat rozpoczęcia pracy – tłumaczy D. Sunklodas.

W tej chwili ostatnie podzespoły niezbędne do naprawy zostały już dostarczone na Ukrainę i, o ile pozwalają na to warunki, rozpoczęto prace.

Według szefa firmy Teknom pociągi spełniające europejskie standardy, sprawne technicznie i atrakcyjne wizualnie już niedługo będą mogły jeździć z jednego ukraińskiego miasta do drugiego.

Koleje pełnią strategiczną rolę

Od początku wojny gelinkieli stały się jednym z głównych sposobów ewakuacji ludzi i przenoszenia ich w bezpieczniejsze rejony. Po przeprojektowaniu pierwszy pociąg uruchomiony na początku 2022 roku przewiózł już setki pasażerów do ukraińskiego zamku.

Aleksandras Kovaliukas, zastępca dyrektora generalnego Kijowskiej Fabryki Napraw Wagonów Elektra, odpowiedzialny za nowe projekty i modernizację taboru lokomotyw, dodaje, że 90% pociągów zostało przetransportowanych do bezpieczniejszych obszarów w ogarniętym wojną regionie. pomoc Specjalne pociągi ewakuacyjne w zachodniej części Ukrainy, pomimo rakietowych i artyleryjskich ataków agresora, pomogły kobietom i dzieciom bezpiecznie dotrzeć do Polski, a ponadto transporty wojskowe były przewożone koleją do Sił Zbrojnych Ukrainy.

Ukraińskie galery odgrywają strategiczną rolę, przyspieszając zwycięstwo nad Rosją. W tym trudnym okresie wojny nasi partnerzy na Litwie, firma Teknom, wspierają i pomagają w naprawie piętrowych pociągów elektrycznych Koda. Profesjonalne podejście firmy Teknom i umiejętność rozwiązywania złożonych zadań szybko przyspiesza odbudowę pociągu elektrycznego i jego uruchomienie do użytku komercyjnego. W ścisłej współpracy z naszymi litewskimi przyjaciółmi mamy nadzieję, że wkrótce rozpoczniemy prace nad drugim piętrowym autobusem, który wykona trudną i niezbędną pracę w czasie wojny – wyjaśnia A. Kovaliukas.

Według niego, ze względu na dużą liczbę pasażerów i wygodę, pociągi elektryczne serii EJ675 cieszą się dużym zainteresowaniem, ponieważ ich konstrukcja pozwala na szybki dostęp techniczny. Dzięki temu czas między marrutami jest minimalny.

Projekty międzynarodowe pomagają się rozwijać

Według dyrektora Teknom, D. Sunklodas, każdy z tych międzynarodowych projektów pomaga zespołowi doskonalić się, podnosić kwalifikacje partnerów.Na Litwę wybierani są zaawansowani europejscy producenci, którzy są związani z nowoczesnymi rozwiązaniami wewnętrznymi i przyszłymi projektami. Dlatego Teknom doskonale zdaje sobie sprawę ze zmian i trendów w swojej dziedzinie, uczestniczy w dyskusjach i dzieli się swoimi doświadczeniami.

firma uzyskała certyfikat ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 w zakresie zarządzania i ochrony środowiska, certyfikat TRACE (w języku angielskim TRACE | Raising the Standard of Anti-Bribery Compliance), należy do Konfederacji Firm i Litwy Stowarzyszenie Przemysłu Obronnego i Bezpieczeństwa, a także kluby biznesowe dla społeczności.

Związek firmy Teknom z młynem przemysłu inżynierii ekologicznej został nawiązany na międzynarodowej wystawie w 2003 roku. Region bałtycki jest oryginalnym kodem Vagonki i innych firm Grupy Transportowej. Wieloletnia współpraca i partnerstwo przynoszą obopólne korzyści, pomagając rozwijać i modernizować infrastrukturę kolejową w regionie, stosując dobre praktyki z innych kolei europejskich i nowoczesne rozwiązania techniczne – zauważa D. Sunklodas i dodaje, że zaawansowani partnerzy stanowią przykład, w którym Gospodarka litewska powinna zniknąć. Teknom już teraz współpracuje głównie z elektrycznymi pociągami trakcyjnymi i przyczynia się do znaczącej zmiany w sektorze transportu.Elektryfikacja kolei znacząco zmienia ciśnienie atmosferyczne, a koszt transportu towarów trakcją elektryczną jest niższy niż trakcją spalinową. Nie bez powodu Komisja Europejska ogłosiła rok 2021 rokiem europejskich kolei i zachęca do lepszego wykorzystania sieci infrastruktury, aby przyczynić się do realizacji celu przejściowego porozumienia UE w sprawie ropy naftowej w kierunku gospodarki neutralnej dla klimatu do 2050 roku.

Umowę na zakup elektrycznych pociągów trakcyjnych z kodem Vagonka podpisały estońskie i łotewskie przedsiębiorstwa kolejowe, a od 2008 roku na Litwie jeżdżą piętrowe pociągi elektryczne, z których Grupa LTG posiada 13 jednostek i przewozi pasażerów na Linie Wilno-Kowno-Wilno i Wilno-Troki-Wilno. pociągi tego typu jeździły także do Wilna i Mińska do końca połączenia z Białorusią.

Grupa koda Transportation, do której należy moja koda Vagonka, szacuje, że w ciągu ostatnich 15 lat wyprodukowała i dostarczyła swoim klientom około 150 pociągów elektrycznych na różne odległości. Oprócz Litwy i Ukrainy pociągi znajdują się również w Europie (88 jednostek), Słowacji (29), Niemczech (6) i innych krajach.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.