Dokładny charakter i zamiary tego lotu pozostają przedmiotem spekulacji, ale według raportów obserwatorów nie jest to pierwszy raz, kiedy zauważono U-2 w tym regionie. Zdolność samolotu do wykonywania lotów trwających do 12 godzin pozwala na start z dowolnej bazy lotniczej zlokalizowanej w europejskiej części NATO. Otwarte pozostaje zatem pytanie, czy samolot jest zaparkowany w Polsce.
U-2 Dragon Lady wyróżnia się jako wysokogórski samolot rozpoznania strategicznego, który pomimo tego, że jest jednym z najstarszych na wyposażeniu Sił Powietrznych USA, wciąż przechodzi ciągłą modernizację. Wyposażony jest w trzy przedziały na sprzęt rozpoznawczy – dwa w skrzydłach i jeden w nosie – oraz zawiera kamerę wielospektralną, radarowy system śledzenia i elektroniczny sprzęt rozpoznawczy.
Zdolny do wzniesienia się na wysokość do 21 000 metrów, U-2 może prowadzić rozpoznanie celów i obszarów zainteresowania przy użyciu wielokanałowej stacji optycznej i radaru, pozostając poza zasięgiem systemów obrony powietrznej wroga.
w 2020 W lutym Lockheed Martin zakończył testy nowej kamery wielospektralnej SYERS-2C, zainstalowanej obecnie na samolocie rozpoznawczym U-2S. Opierając się na zasadzie otwartej architektury, kamera ta może przesyłać dane do myśliwców F-35 Lightning II i F-22 Raptor piątej generacji. W tym samym roku Siły Powietrzne USA przetestowały także na samolocie U-2 Dragon Lady zintegrowany system sztucznej inteligencji ARTUµ, który pozwala algorytmowi kontrolować stację radarową i wykrywać warunkowe wystrzelenie rakiet przeciwnika – pisze „Army Recognition” . .
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”