Zdjęcie firmowe
Na Litwie tolerujemy oszustów przez telefon i nie ma innego sposobu, aby zadzwonić nawet w obecnej sytuacji. Bukmacherzy od jakiegoś czasu mają zasłonięte oczy i nie zwracają uwagi na to, że oszuści dobrowolnie otrzymują wszystkie niezbędne ręce i anonimowość.
Dobitnie pokazuje to badanie przeprowadzone przez Norstat: co czwarty mieszkaniec Litwy zetknie się z oszustami finansowymi.
Oszustwa finansowe rosną na całym świecie i nie jesteśmy wyjątkiem. Według danych przeanalizowanych przez Litewskie Stowarzyszenie Banków (LBA), w 2022 roku oszuści zwabili prawie 12 milionów mieszkańców i pieniądze. EUR, a liczba oszustw telefonicznych wzrosła ponad dwukrotnie. Według danych ujawnionych przez policję, w zeszłym roku oszukano 20,5 mln osób. EUR.
Problem rozmów telefonicznych jest duży, ale nadal go tolerujemy, nawet jeśli Sejm przegłosuje jedną ustawę i sytuacja diametralnie się zmieni. W wielu krajach UE problem został rozwiązany poprzez zobowiązanie operatorów telefonii komórkowej do zbierania informacji o posiadaczach kart SIM typu prepaid. Wymaga to okazania przez osobę w celu uzyskania doładowania karty SIM dokumentu tożsamości.
A na Litwie miłośnicy telefonów mogą z łatwością kupować tkstani za pomocą przedpłaconej karty SIM i używać ich do projektów spinningowych. Anonimowość przy zakupie kart SIM również zachęca do niezwykle popularnych oszustw.
Projekt symulujący rozwiązanie
obecnie operatorzy sieci są zobowiązani do gromadzenia danych osobowych i ujawniania ich organom ścigania, gdy istnieje uzasadniona potrzeba. Wymogi te dotyczą tylko abonentów, którzy zawierają długoterminowe umowy o świadczenie usług, a zakład nie dotyczy posiadaczy przedpłaconych kart SIM.
miesiąc styczeń Zarejestrowany w Seimasie Projekt nowelizacji systemu komunikacji elektronicznej, który proponuje ustanowienie obowiązku zbierania przez operatorów telefonii komórkowej danych posiadacza przedpłaconej karty SIM (obowiązek bycia klientem).
Następujące dane będą obejmować: numer połączenia telefonicznego, numer modułu identyfikacji abonenta (SIM) (ICCID), międzynarodowy identyfikator abonenta telefonii komórkowej (IMSI), imię i nazwisko abonenta, abonent (name), osobisty kod i adres (mons), a także rodzaj, serię i numer dokumentu tożsamości, z wyjątkiem przypadków, gdy tożsamość osoby jest identyfikowana na odległość.
Na widok zarejestrowanego projektu rodzi się naturalne pytanie: czy nie jest to po prostu próba symulacji rozwiązania? Jeśli prawo nie określa obowiązku zbierania danych osobowych na odległość, to problem nie zostanie rozwiązany, a oszuści nadal będą bez problemu kupować karty SIM przez Internet.
Dlatego, aby rozwiązać problem rotacji telefonicznej, konieczna jest identyfikacja klientów zarówno fizyczna, jak i zdalna, ponieważ technologia pozwala to zrobić szybko i bezpiecznie. Instytucje finansowe przeprowadzają te procesy od dłuższego czasu, wystarczy, że użytkownik zrobi zdjęcie dokumentu i selfie w czasie rzeczywistym, które zostanie zeskanowane i zatwierdzone. Wszystkie weryfikacje, czy to nie jest podróbka lub kradzież i czy rzeczywiście jest to ta sama osoba, przeprowadzane są w ciągu kilku sekund. Tym samym po wprowadzeniu tych zmian oszuści nie będą już mogli uzyskać karty bez okazania dokumentu tożsamości.
W tym przypadku nie ma potrzeby szukania roweru, Niemcy i Polska stosują takie przepisy od 2017 roku, a Litwa wciąż czeka i toleruje i wspiera projekty, które nie do końca rozwiązują problem.
Bez wątpienia przedstawiciele firm telekomunikacyjnych i sieci detalicznych, w których sprzedawane są karty SIM, mogą wnioskować o dodatkową noc dla swoich pracowników. Dlatego należy podkreślić, że nowoczesne technologie pozwalają zminimalizować pracę ręczną i w pełni zautomatyzować procesy.
Kasjerzy nie muszą weryfikować dokumentów osobistych, proces sprzedaży może pozostać dokładnie taki sam jak do tej pory. Po prostu, podczas aktywacji karty, zostaniesz poproszony o zdalną identyfikację. To samo dotyczy tych, którzy mają już przedpłacone karty SIM. Obecni klienci zostaną poproszeni o zakończenie procesu identyfikacji za pomocą telefonu lub innego urządzenia swojej firmy, a użytkownikowi zajmie to do 60 sekund.
Dlatego w tym zakresie interes publiczny powinien być ważniejszy, ponieważ koszty są niskie, a korzyści wyraźnie widoczne, gdy czyta się statystyki przypadków oszustw telefonicznych.
Opinia autora niekoniecznie pokrywa się ze stanowiskiem redakcji.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”