Czytelniczka Delfi, Monika, opowiedziała o nieudanej próbie zwrotu niewłaściwego produktu.
„Napotkałam tak nieprzyjemną sytuację, o której do tej pory nigdzie nie czytałem. Zamówiłem plecak dla dziecka przez platformę Vinted, nie dotarł zgodnie z opisem sprzedawcy. Po rozmowie ze sprzedawcą chętnie zgodził się wziąć produkt z powrotem.
Wszystko byłoby w porządku, ale tutaj Vinted powiedział, że nie mogę zwrócić przedmiotu za pośrednictwem ich systemu, ponieważ zgodnie z ich wewnętrznymi zasadami, które nie są nigdzie publicznie ogłaszane, „Przedmiot został zakupiony w kraju, w którym waluta jest inna niż lokalna, więc nie może wygenerować etykiety wysyłkowej dla zwrotu.”
Vinted zawsze zapewnia, że towar można łatwo zwrócić, ale ukrywa fakt, że nie realizuje zwrotów za pośrednictwem swojej platformy dla przesyłek z Polski. Prosiłem o wyjaśnienie, ale odpowiedzieli tylko, że taki jest ich regulamin i że będę musiał zapłacić za zwrot paczki, co jest bardzo nielogiczne, bo plecak kosztuje ok. 8 euro, a wysyłka do innego kraju z Litwy wynosi około 12 euro.
Zamawiając towar z Polski nigdzie nie ma ostrzeżenia, że będzie trzeba go zwrócić we własnym zakresie i nie będzie można skorzystać z przywilejów systemu zwrotów „Vinted”, który pozwala zwrócić towar znacznie taniej – zdziwiła się Monika.
Przedstawiciele Vinted wyjaśnili, jak postępować w takiej sytuacji.
„Przepraszamy członków naszej społeczności za niedogodności. Jeżeli została użyta funkcja „Ochrona kupującego”, od pewnego czasu istnieje możliwość zwrotu towaru zakupionego w Polsce za pośrednictwem zintegrowanej metody wysyłki.
Kupujący musi wybrać opcję „Mam problem” w oknie swojej korespondencji ze sprzedającym i jak najdokładniej opisać zaistniałą sytuację. Jeśli sprzedawca akceptuje zwrot produktu i tego wymaga, kupujący ma dwie możliwości: skorzystać ze zintegrowanej metody wysyłki lub zorganizować przesyłkę samodzielnie. W pierwszym przypadku, jeśli wszystko zostanie wykonane poprawnie, etykieta wysyłkowa zostanie automatycznie wygenerowana do zwrotu.
Nie komentujemy konkretnych przypadków społeczności, ale możliwe, że w zależności od tego, jak członek opisał problem lub kiedy transakcja została zakończona, wbudowana metoda wysyłki nie została wybrana lub nie była dostępna, jeśli nasze zasady zwrotów nie był przestrzegany. Chcielibyśmy również zaznaczyć, że zgodnie z zasadami Vinted koszt zwrotu towaru leży po stronie kupującego, chyba że członkowie społeczności uzgodnili inaczej” – czytamy w komentarzu.
„Namiętny zwolennik alkoholu. Przez całe życie ninja bekonu. Certyfikowany entuzjasta muzyki. Fanatyk sieci. Odkrywca. Nieuleczalny praktyk twittera.”