Egidijus Lazauskas, prezes litewskiej firmy Geleinkeli. zdjęcie Władimira Iwanowa (V).
Egidijus Lazauskas, dyrektor Kolei Litewskich (LTG), powiedział, że w ostatnich miesiącach zwiększył się przepływ towarów przewożonych na Ukrainę przez Polskę i Litwę. Według niego, w tej chwili drewno jest transportowane głównie do Kłajpedy na Ukrainie, a paliwo wraca.
Jako alternatywę dla Odessy, Ukraińcy przywożą olej napędowy na Litwę, podczas gdy olej napędowy jest transportowany z powrotem do Kłajpedy, ponieważ popyt na Ukrainie jest obecnie wysoki i istnieje problem z zaopatrzeniem, powiedział BNS E. Lazauskas.
Według niego, w maju firma transportowa LTG Cargo rozpoczęła transport produkcji konopi do ukraińskiego portu Kłajpeda przez Polskę, a do września przetransportowano około 50 000 ton ładunku.
W ostatnich miesiącach wolumeny przewozów wzrosły i sięgają ok. 15 tys. t miesięcznie, rocznie może powstać ok. 200 tys. t – precyzuje szef LTG.
LTG BNS poinformował, że od maja do końca sierpnia na Litwę przyjechało 31 pociągów z Ukrainy.
E. Lazauskas nie chciał komentować planu Igora Udovickisa, byłego udziałowca jednej z największych firm przeładunkowych w Kłajdzie, Biri krovini terminalas (BKT), zgodnie z którym BKT mógłby przeładować ok. 1 mln ton tylko ukraińskich grd za miesiąc lub około 10 milionów. t do przyszłorocznych zbiorów.
Trudno komentować takie twierdzenia, ponieważ wymaga tak wielu informacji. 10 milionów dziennie jest bardziej związane z Belkalis (Belaruskalij BNS) dziesiątki milionów ton i tak dalej, bo liczby są bardzo podobne, powiedział szef LTG.
I. Udovickis powtórzył w BNS w miniony piątek, że BKT jest gotowy załadować miliony ton ukraińskich statków, a decyzję o wykorzystaniu naszego terminalu powinna podjąć strona ukraińska.
Terminal BKT jest gotowy do natychmiastowego odbioru zboża od Ukraińców, wszystkie prace przygotowawcze zakończone, terminal posiada certyfikat na załadunek zboża i innych upraw np. kukurydzy, słonecznika, kaszy itp. BKT może akceptować i ładować do 15 statystyk kolejowych dziennie i ładować 3 na raz panamax statki typu, powiedział I. Udovickis w odpowiedzi na BNS.
Na początku września twierdził, że BKT użyczy Ukrainie możliwości załadowania milionów Białorusinów, ładując ich trzy razy w roku do lutego, ale z powodu zachodnich sankcji stracił zdolność, jak powiedział, do załadowania około 1 miliona. t ukraiński tylko gr na miesiąc.
Egl, szef firmy transportowej LTG LTG Cargo, powiedział BNS, że port w Kłajpedzie będzie kosztował najwyżej około 3 mln. t ukraińskiej sieci rocznie będzie działać w tempie ok. 1300 t dziennie.
Podałeś już oszacowanie, że przez Litwę można przewieźć tylko około 1 miliona. t Ukraińcy chcą roku, ponieważ łańcuch dostaw ropy, głównie koncerny naftowe, nie jest gotowy do transportu dużej ilości.
W tej chwili port w Kłajpedzie, który już przyjmuje niewielką liczbę ukraińskich statków, twierdzi, że jest w stanie zwiększyć swój ładunek do 89 mln. to znaczy.
[infogram id=”cc3e2e3c-5913-4acd-a797-d4044534e028″ prefix=”3pO” format=”interactive” title=”Copy: Grd krova Klaipdos uoste”]
Powielanie informacji z agencji informacyjnej BNS w publicznych mediach informacyjnych i na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS” jest zabronione.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.
Motyw logistyki
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”