K. Rovanpera najlepszym „Orlenem 80 WRC” Rajdu Polski

Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) zwyciężyli w niedzielę w 80. Rajdzie Polski w Orlenie, będącym siódmą rundą mistrzostw świata. Był to pierwszy występ fińskiej załogi na drogach wokół Mikołajka i drugie zwycięstwo w tym sezonie w WRC.

Za Finami uplasowali się ich koledzy z drużyny – Elfyn Evans i Scott Martin, którzy stracili 28,3 sekundy. (Hybryda Toyota GR Yaris Rally1). Na najniższy stopień podium stanęli Francuzi Adrien Fourmaux i Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 Hybrid). Zwycięzców dzieliło 42,7 sekundy. Liderzy Mistrzostw Świata, Thierry Neuville i Martjin Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), zajęli czwarte miejsce (+1'10''8).

Zawrotne tempo na mazurskim szutrze

80. Rajd Polski w Orlenie był czwartym w tym roku szutrowym etapem Mistrzostw Świata, ale pierwszym, na którym rywalizacja toczyła się w tak zawrotnym tempie. W poprzednich trzech rajdach – Safari (Kenia), Portugalii i Sardynii (Włochy) najlepsze załogi rajdowe świata osiągały znacznie niższe średnie prędkości – odpowiednio 102, 91 i 86 km/h. Tymczasem zwycięzcy tegorocznego Rajdu Polski pokonali łącznie dystans niemal 120 km/h. przy średniej prędkości.

W dniach 27-30 czerwca odbyła się uroczystość 80-lecia Rajdu Polski. Po raz siódmy w historii zawody wpisane zostały w kalendarz Mistrzostw Świata, największego i najbardziej prestiżowego cyklu rajdów. Na całej trasie rajdu wzięło udział 1000 osób. Długość 375 km, w tym nieco ponad 300 km na łącznym dystansie 19 etapów prędkości.

W sumie na szybkich etapach szutrowych na Mazurach wystartowały 42 załogi, czyli 84 zawodników reprezentujących 23 kraje z całego świata. 80. Rajd Orlen Polska zgromadził uczestników z tak odległych miejsc jak Peru, Argentyna, Boliwia i Paragwaj. Dziewięć załóg dysponowało najmocniejszymi i najszybszymi samochodami Rally1. 22 pary korzystały z samochodów Rally2, a dziesięć zespołów korzystało z modeli Rally3. Przez cały weekend pogoda dopisała, słoneczna i bezdeszczowa, co umożliwiło najlepszym załogom świata rywalizację na suchej nawierzchni.

U największego partnera znajdziesz rajdowe pamiątki, odzież i gadżety https://www.topracingshop.pl/


Wyniki 80. Polskiego Rajdu Orlenu:

1. Rovanpera/Halttunen (FIN/FIN, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) 2:33:07,6 s

2. Evans/Martin (GBR/GBR, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +28,3 s

3. Formaux/Coria (FRA/FRA, Ford Puma Rally1 Hybrid) +42,7 s

4. Neuville/Wydaeghe (BEL/BEL, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +1:10,8 s

5. Sesks/Renars (LVA/LVA, Ford Puma Rally1) +1:47,0 s

6. Mikkelsen/Eriksen (NOR/NOR, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +2:16,6 s

7. Munster/Louka (LUX/BEL, Ford Puma Rally1 Hybrid) +2:18,0 s

8. Katsuta/Johnston (JPN/IRL, Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid) +2:26,7 s

9. Pajari/Malkonen (FIN/FIN, Toyota GR Yaris Rally2) +7:50,7 s

10. Solberg/Edmondson (SWE/GBR, Skoda Fabia RS Rally2) +8:12,7 s

18. Marczyk/Gospodarczyk (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +10:16,6 s

24. Matulka/Dymurski (POL/POL, Ford Fiesta Rally3) +20:24,1 s

27. Sołowow/Baran (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +21:46,1 s

28. Kołtun/Pleskot (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +25:42,1 s

29. Kowalczyk/Hryniuk (POL/POL, Renault Clio Rally3) +26:03,1 s

33. Roefler/Bała (POL/POL, Ford Fiesta Rally3) +35:24,3 s

34. Kajetanowicz/Szczepaniak (POL/POL, Skoda Fabia RS Rally2) +1:10:31,4 s

35. Musiał/Dudziński (POL/POL, Skoda Fabia Evo Rally2) +1:28:20,5 s

36. Tanak/Jarveoja (EST/EST, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid) +1:39:47,0 s

Zdjęcie organizatorów.

Averill Burkee

"Przyjaciel zwierząt na całym świecie. Przyjazny adwokat piwa. Generalny organizator. Fanatyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *