Aplikacje randkowe – dziesiątki tysięcy miesięcznie
Litwini wydają dziesiątki tysięcy euro miesięcznie na aplikacje, które pomagają im się poznać, i stale rosną. Jeśli w 2021 roku wydatki te ledwie przekroczyły 10 tys. miesięcznie. euro, w ubiegłym roku w ciągu kilku miesięcy osiągnął 15 tys. euro.
Po przeanalizowaniu pieniędzy wydanych na wirtualne randki widać wyraźnie, że luty, który nazywany jest miesiącem zakochanych, nie jest bynajmniej wyjątkowy – najbardziej aktywne randkowanie przypada nie zimą czy wiosną, ale jesienią. To właśnie w okresie wrzesień-listopad wydatki te były najwyższe w ostatnich latach. Te same tendencje panują w innych krajach europejskich.
Tinder od kilku lat jest najpopularniejszą aplikacją randkową wśród Litwinów, a także liderem w innych krajach europejskich. Aplikacja Bumble jest nieco mniej popularna w naszym kraju, jeszcze mniej popularne są OkCupid, Happn, eHarmony, Hinge, Feeld, Grindr.
9 na 10 osób, które płacą za aplikacje randkowe, to mężczyźni
Co ciekawe, bezwzględną większość – 9 na 10 – płacących za aplikacje randkowe stanowią mężczyźni, podczas gdy kobiety preferują darmowe wersje. Najwięcej pieniędzy na aplikacje wydają młodzi ludzie w wieku 25-34 lata. starszych mężczyzn, którzy wydają średnio 30 euro miesięcznie. Ile osób w wieku od 35 do 44 lat ma? mężczyźni wydają miesięcznie nieco mniej, bo 27 euro, a nawet najstarsi, w wieku 45-54 lat, prawie 40 euro.
Dla tych, którzy już się poznali i mają partnera, obchody walentynek wiążą się z wieloma wydatkami: rosną kwoty wydawane na kwiaty, imprezy randkowe i kulturę,
dla restauracji i usług dostawy jedzenia, biżuterii, kosmetyków, alkoholu, romantycznych wyjazdów i pobytów hotelowych.
W tygodniu walentynkowym płatności w kwiaciarniach rosną najbardziej – w porównaniu do zwykłego czasu wzrost sięga setek procent, Litwini wydają tam średnio 24 euro. W zeszłym roku podczas świątecznego tygodnia podwoiły się wydatki w restauracjach, gdzie jedna osoba wydała średnio 15 euro, podwoiły się też wydatki na wydarzenia i kulturę, gdzie Litwin wydał średnio 21 euro.
Rośnie sprzedaż kosmetyków, alkoholi, biżuterii i romantycznych podróży
60% podczas walentynkowego tygodnia świątecznego w zeszłym roku. wzrosły koszty romantycznych wyjazdów i hoteli, gdzie średnia kwota osiągnęła 110 euro, 50%. wzrosły wydatki związane z urodą, gdzie Litwin wydał średnio 38 euro, 26% odnotowano w sklepach jubilerskich. wyższej sprzedaży, wydano tam średnio 86 euro. Tydzień urlopu w ubiegłym roku 28 proc. wzrosła również sprzedaż alkoholu, na którą wydano średnio 18 euro.
Podobne trendy w innych krajach. W porównaniu z Litwą, w Polsce rośnie sprzedaż alkoholu i jedzenia na dowóz, Polacy wydają też więcej na biżuterię – średnia kwota sięga 130 euro. Rumuńscy jubilerzy wydają jeszcze więcej – 185 euro, a sprzedaż tych produktów w tygodniu świątecznym wzrasta o kilkaset procent w porównaniu do normalnych czasów.
Podczas świątecznego tygodnia walentynek płatności w kwiaciarniach rosną najbardziej
Sprzedaż biżuterii rośnie również w Portugalii, Niemczech i Hiszpanii. A Francuzi, którzy słyną z romansów, nie mają chyba tak silnej tradycji obdarowywania się biżuterią w Walentynki – płatności u jubilerów w sklepach rosną tylko o 10%. Francuzi najwięcej wydają na kulturę, alkohol i romantyczne wyjazdy.
„Praktykujący Twitter. Profesjonalny introwertyk. Hardkorowy znawca jedzenia. Miłośnik sieci.