„Grigeo Klaipėda” wysłał tekturę na Ukrainę koleją przez Polskę | Firma

Szef grupy Gintautas Pangonis wyjaśnia, że ​​tektura jest transportowana z firmy produkującej tektury grupy Grigeo Klaipėda do innej spółki grupy – fabryki tektury falistej „Mena Pak” na Ukrainie.

„Kontenery, którymi przywożono produkty rolne do Kłajpedy powinny były zostać załadowane. Tektura jest transportowana do Mena Pak, teraz testujemy jak będzie. Na Ukrainie zostanie rozładowana w magazynach i stamtąd przewieziona do fabryki” , G. Pangonis powiedział BNS.

Z powodu wojny rozpoczętej przez Rosję na Ukrainie „Mena Pak” zaprzestał działalności pod koniec lutego i wznowił działalność w maju, ale później mówiono, że ze względu na zniszczone mosty i uszkodzoną infrastrukturę wycofanie produkcji było skomplikowane, ciężarówki musiał wykonać ogromne zwroty.

G. Pangonis mówi, że transport tektury koleją może rozwiązać te problemy logistyczne – jego sukces stanie się widoczny po przetestowaniu pierwszego tego typu transportu.

„Zobaczymy, jak wszystko będzie przetransportowane, zorganizowane, ile to będzie kosztować, a potem zdecydujemy dalej. Poza tym w kontenerach, którymi przywożono zboże, nie było przesyłek powrotnych z Kłajpedy, więc wszyscy szukali tego, co można je przetransportować taniej i wydajniej. Może ta pustka zostanie wypełniona – powiedział G. Pangonis.

Kotryna Dzikaraitė, partner komunikacyjny Grupy Lietuvos geležinkėlių (LTG), twierdzi, że tekturowa przesyłka dotarła już na Ukrainę.

„W zeszłym tygodniu pierwszy litewski pociąg produkcyjny opuścił port morski w Kłajpedzie na Ukrainę. Czternaście 30-stopowych kontenerów jest wysyłanych w pudłach. Już przybył na Ukrainę” – powiedziała SNB.

Jak podaje K. Dzikaraitė, dotychczas do portu w Kłajpedzie dotarło 17 pociągów przewożących ok. 23 tys. pasażerów. ton produktów rolnych z Ukrainy, ropy i kukurydzy przywiezionych wcześniej stamtąd przeładowała jedna z największych firm portowych „Bega”.

Spółka transportowa Grupy LTG, LTG Cargo, rozpoczęła wysyłkę produktów naftowych na Ukrainę z pominięciem Białorusi. Firma planuje transportować te ładunki dwa do trzech razy w tygodniu, a ich miesięczny wolumen do końca lata sięgnie nawet 30 tys. mnóstwo.

Edwin Claye

„Praktykujący Twitter. Profesjonalny introwertyk. Hardkorowy znawca jedzenia. Miłośnik sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *