Zdjęcie: Judita Grigelytė (VŽ).
Wileńska firma budowy dróg i sieci technicznych „Fegda” otrzymała 55,8 mln. Zamówienie Dyrekcji Samochodowej Litwy na przebudowę odcinka Via Baltica od Mariampola do granicy z Polską jest warte euro.
Zgodnie z umową zostanie przebudowany odcinek autostrady A5 Kowno–Marijampol–Suvalkai („Via Baltica”) od km 72,50 do km 79. Prace budowlane mają rozpocząć się w tym roku i zakończyć jesienią przyszłego roku.
Planowana jest instalacja czterech pasów ruchu, pierwszego w kraju mostu dla migracji zwierząt, przejazdu tunelowego, skrzyżowania, dróg łączących i innych elementów drogowych odcinka.
Według Dyrekcji Dróg jest to jeden z najbardziej obciążonych ruchem odcinków na Litwie – dziennie przejeżdża przez niego średnio 10 tys. samochodów, z czego aż 60% to przewozy towarowe.
„W najbliższym czasie rozpoczną się prawdziwe prace na odcinku między Mariampolą a granicą litewsko-polską. Wraz z szybką realizacją prac planujemy przebudowę tego 40-kilometrowego odcinka, a także mostów, wiaduktów i łącznic, w nowoczesną 4-pasmową autostradę do 2024 r. koniec – to dwa lata wcześniej niż planowano – mówi Marius Skuodis, minister transportu.
Obecnie trwają postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na przebudowę kolejnego odcinka Via Baltica od 79 do 85 km. W tym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na roboty budowlane na odcinku od 56,83 km do 72,50 km.
Przewiduje się, że przetarg na czwarty odcinek tej autostrady od 85 km do 97,06 km zostanie ogłoszony pod koniec tego roku – w 2023r. w I półroczu.
Zakończenie prac kontraktowych na całym 40-kilometrowym odcinku Via Baltica zaplanowano na 2024 rok. Grudzień.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują – poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w „Verslo žinija”, „Sodra”, „Registrų centura” itp. w źródłach.
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”