Dominykas Butvilas: Zarządzanie rajdami Litwy w Polsce to najlepsza alternatywa

Przez wiele lat etapy LARC odbywały się we współpracy z Federacją Łotewską, ale od 2018 roku kierunek rajdu zwrócił się na stronę polską. Od tego czasu na Litwie odbyły się już 3 etapy Mistrzostw Polski w Elektrėnai i Kelmė w Polsce – etap LARC w Mikołajkach. Pozytywne aspekty tych zmian chyba lepiej doceni Dominykas Butvilas, jeden z najszybszych litewskich kierowców rajdowych – zawodnik przez trzy lata ścigał się za granicą w polskich ekipach.

„Właśnie wtedy do nas dotarło. Polacy są bardziej odważni od nas – chcą jeździć na litewskich trasach rajdowych, więc ich kierowcy stają się bardziej wszechstronni i profesjonalni – uczą się jeździć zarówno po asfalcie, jak i po szutrze. Nie mamy odcinków asfaltowych, jak starty w innych krajach – tłumaczy Dominykas Butvilas. Sportowiec marzy, że kiedyś w Polsce na asfalcie odbędzie się etap mistrzostw Litwy w rajdach: „byłoby to nierealne wyzwanie i lekcja dla naszych kierowców, poszerzanie horyzontów i otwieranie wciąż nieznanego oblicza księżyca. Prawie połowa rajdów na świecie odbywa się na nieznanym nam asfalcie. Chciałabym, żeby to się zmieniło również u nas.”

Polscy sportowcy prawie zawsze znajdują się na listach uczestników Rajdowych Mistrzostw Europy i Świata, rywalizując na jeszcze trudniejszych torach iw znacznie bardziej konkurencyjnym środowisku. Na Litwie widzieliśmy wielu zagranicznych sportowców, którzy rywalizowali tutaj w ramach przygotowań do głównych mistrzostw. K. Kajetanowicz, A. Łukyanuk, N. Gryazin, M. Marczyk, E. Cais, a nawet obecny lider Rajdowych Mistrzostw Świata K. Rovanpera wystartował w Rajdzie Samogitii 2016.

„Dla biegacza jazda na nowym torze jest tak samo ważna, jak dla drużyny koszykówki granie przeciwko innej drużynie, a dla boksera walka z nowym przeciwnikiem. Nowe tory znacznie przyspieszają rozwój, zmuszając do szybkiej adaptacji do nowych warunków i stworzyć dokładny zapis.Pamiętajmy, że na torach rajdowych nawierzchnia toru zmienia się podczas wyścigu, więc bardzo szybka adaptacja jest obowiązkowa dla profesjonalnych sportowców” – mówi D. Butvilas o znaczeniu nowych prowadzenie.

Zdaniem zawodnika z etapów rajdu w Polsce korzysta cała społeczność rajdowa – organizatorzy rajdów i federacje wymieniają się doświadczeniami, uwaga mediów z obu stron podwaja widoczność sportu i przynosi dodatkowe korzyści załogom i ich partnerom, Litwinom i Polakom. . fani rajdów lubią tory.

„Motorsport zajmuje w Polsce poważane miejsce, bo ma tu głęboką tradycję. Nie brakuje profesjonalnych ekip i sportowców, samochody rajdowe są nowsze i lepsze od zamierzchłych czasów, bo zespoły są w stanie pozyskać większe fundusze. Jednak naprawdę nie możemy narzekają na popularność rajdu na Litwie, Polacy często mi mówią, że kiedy przyjeżdżają na scenę litewskiego rajdu, czują się, jakby weszli na festiwal – tłumaczy sportowiec.

Choć Dominik Butvil przez dwa lata brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Polski, Rajd Podlaski na Białostocczyźnie nie znalazł się w tym roku w rozkładzie mistrzostw. Będzie to zatem dla niego pierwszy raz na tych torach. Najsilniejsi polscy sportowcy skupią się w tym roku na Mistrzostwach Europy i Świata, ale D. Butvil uważa, że ​​rywalizacja będzie duża: puchary dla najszybszych. Nie mniej niż 18 samochodów R5 na liście startowej uczestników. Razem z nawigatorem Renatasem Vaitkevičiusem jesteśmy zdeterminowani, by walczyć w pełni! ”- D. Butvilas planuje walkę o kolejny rajd.

Rajd Podlaski odbędzie się 21 i 22 maja w regionie białostockim.

Brinley Hamptone

„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *