100 milionów konsumentów, w tym gwiazdy
Threads, wypuszczona 5 lipca, to najnowsza aplikacja do darmowego czatowania tekstowego stworzona przez giganta Meta Marka Zuckerberga. Po pojawieniu się Threads od razu wzbudził zainteresowanie użytkowników. Jednocześnie analitycy ruchu internetowego twierdzą, że w ostatnich dniach znacząco spadło wykorzystanie podobnej platformy, jaką jest Twitter.
Szacuje się, że w ostatnich dniach liczba zarejestrowanych użytkowników na nowej platformie przekroczyła 100 milionów. – to prawie najbardziej udana premiera aplikacji w historii. Sieć społecznościowa osiągnęła taką liczbę użytkowników najszybciej w historii i przebiła poprzedniego rekordowego chatbota ChatGPT ze sztuczną inteligencją. Ponad 30 milionów użytkowników zarejestrowało się w Threads pierwszego dnia. Zagraniczne portale informacyjne podają, że Zuckerberg ma nadzieję, że do końca roku Threads osiągnie 1 miliard użytkowników.
Ogłasza się, że niektórym ważnym osobistościom i kanałom medialnym udało się już zarejestrować w sieci społecznościowej. Do wątków dołączyły już tak znane osobistości jak Kim Kardashian, Jeff Bezos, Jennifer Lopez, Shakira, Hugh Jackman, Sarah Jessica Parker, Oprah, a także światowe media i inne popularne platformy: The Washington Post, „The Economist, HBO, Netfliks.
Wejdź w interakcję z Instagramem
Antropik zwraca uwagę, że nagły wzrost popularności nowego portalu społecznościowego jest prawdopodobny dlatego, że Threads jest bezpośrednio powiązany z inną popularną siecią społecznościową Meta, Instagramem.
Użytkownicy wszystkich wątków muszą także posiadać konto na Instagramie. Jeśli posiadasz już konto na Instagramie – wystarczy pobrać Threads – będziesz mógł zalogować się automatycznie za pomocą wspomnianego portalu społecznościowego. konto sieciowe. Kolejnym udogodnieniem jest to, że w Threads możesz błyskawicznie obserwować osoby lub konta, które już obserwujesz na Instagramie. Za pomocą kilku kliknięć możesz także osadzać posty z wątków w Instagram Stories. Ponadto aplikacja ta będzie wykorzystywać technologię, która umożliwi jej interakcję z powstałą niedawno największą zdecentralizowaną siecią społecznościową Mastodon i innymi popularnymi platformami” – wyjaśnia pan Antropik.
Czym Threads różni się od Twittera?
Ekspert twierdzi, że zasada działania Threads jest bardzo podobna do zasady działania Twittera. Według niej z opisu aplikacji wynika, że za pomocą Threads można komunikować się bezpośrednio ze swoimi ulubionymi twórcami lub innymi osobami o tych samych zainteresowaniach, a także tworzyć własne grono obserwujących i dzielić się swoimi opiniami czy dziełami.
Jednak mimo że Twitter i wątki mają dość podobny wygląd, istnieją zauważalne różnice, jeśli chodzi o publikowanie tekstu, zdjęć i filmów.
„Można zauważyć kilka różnic między tymi aplikacjami. W przeciwieństwie do Twittera, Threads nie używa hashtagów i nie posiada funkcji umożliwiającej użytkownikom wyszukiwanie określonego tekstu lub wyrażeń. W Threads można umieszczać posty o długości 500 znaków w porównaniu do zaledwie 280 na Twitterze. Threads umożliwiają także udostępnianie do 10 zdjęć w jednym poście, czyli taką samą liczbę zdjęć, jaką można udostępnić w aplikacji Instagram. Tymczasem aplikacja Twitter jest ograniczona do czterech zdjęć. W Threads możliwe są filmy o długości 5 minut w porównaniu do 2 minut i 20 sekund na Twittera, wyjaśnia pan Antropik.
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”