Blokada granicy polsko-ukraińskiej zmusza także litewskich przedsiębiorców do wycofywania się

Granica ukraińsko-polska. Lawety czekają na dowiezienie na polskie przejście graniczne. fot. Władimir Iwanow (V).

W związku z blokadą na granicy polsko-ukraińskiej w szeregach ciężarówek wojskowych nie ma zbyt wielu litewskich ciężarówek, bo współpracują z nimi małe firmy – uważa szef Międzynarodowego Sojuszu Transportu i Logistyki (TTLA). Przedstawiciel tej firmy powiedział wówczas, że w związku z blokadą ciężarówki zaczęły się opóźniać, mogły przewozić towary na Ukrainę, a wiele towarów zgromadziło się w magazynach produkcyjnych mrożonych z Kłajdy.

Povilas Drias powiedział BNS, że kilka działów litewskich firm współpracuje z Ukrainą, więc cały sektor transportu nie odczuwa większego wpływu z powodu zablokowanych punktów kontrolnych.

W całej branży nam to specjalnie nie przeszkadza, bo w zamachach stanu między Ukrainą a Polską nie ma zbyt wielu Litwinek. To osoby, które są liczone w punktacji, a już na pewno nie w próbach – precyzuje P. Drias.

6 listopada polskie trawniki zaczęły blokować trzy największe przejścia graniczne z Ukrainą, co zablokowało około 1700 samochodów w Polsce i około 20 000 samochodów na Ukrainie.

Zdaniem szefa TTLA P. Driosa, ze względu na tworzenie się długich kolejek, ukraińscy truckerzy przed przyjazdem do Polski muszą czekać nawet 17 dni.

Wiadomo, że ci, którzy pracują, mają problemy. Na Ukrainie parkowanie zajmuje 13 dni, a rekord to 17 dni, to niewyobrażalne warunki dla kierowcy i niezrozumiała nota finansowo-administracyjna dla firmy – powiedział P. Drias.

Według niego litewska firma Vejas przewozi na Ukrainę także zboże, kukurydzę i soję do produkcji rolnej.

Trwają zbiory pszenicy, kukurydzy i soi. Trudno powiedzieć, co wiem, kto nas przysłał, a kto nadal podróżuje – wyjaśnia szef sojuszu.

Łańcuch dostaw grzywy

aldyt uv i Kłajpda Ukraina Menedżer ds. eksportu Mons Bank Service Sigitas Ambrazeviius powiedział BNS, że z powodu blokady zaczyna brakować ciężarówek, którymi można przewozić towary na Ukrainę, a w zamrożonych magazynach produkcyjnych portu zgromadziła się duża ilość towarów. miasta, dlatego nie ma możliwości ich ponownego przyjęcia.

Nie mamy już pojazdów przybywających na Ukrainę. Wynajmujemy transport, sprzedajemy wszystko w Kłajpedzie. (…) Teraz wszystkie terminale produktowe w Kłajpedzie są przepełnione i nie przyjmują towarów z całego świata, teraz port w Kłajpedzie jest głównym portem zaopatrującym Ukrainę w owoce morza. Przepływy handlowe zostały zaplanowane, wszystko było przygotowane na Okres fanowski i Polacy znaleźli coś, co pozwoli im umrzeć z głodu – stwierdził S. Ambrazeviius.

Według niego koszt transportu towarów do Kijowa wzrósł czterokrotnie do 6000 euro: zamiast na przykład 1500 euro za transfer do Kijowa, trzeba teraz zapłacić jeszcze więcej, a transport nadal jest potrzebny.

Biznesmen twierdzi, że hrywna kształtowała się przez lata w łańcuchu dostaw produktów spożywczych eksportowanych i importowanych na Ukrainę.

Ukraińcy nie mogą eksportować do ukraińskiego świata skomplikowanymi szlakami logistycznymi, nie da się osiągnąć automatyzacji i importu. Od wielu lat jestem dostawcą owsa na Ukrainę i nie mogę już załadować zamówionego przez nich towaru – wyjaśnia S. Ambrazeviius.

Według niego zezwolenie na tę akcję protestacyjną wydano do 3 stycznia, kiedy sytuacja może się jeszcze pogorszyć.

Kiedy Rosja rozpoczęła militarną inwazję na Ukrainę, zachodnia granica stała się głównym korytarzem eksportu towarów do Europy i reszty świata.

Polski związek drogowy rozpoczął blokowanie punktu granicznego, aby zwrócić uwagę na fakt, że polscy przewoźnicy przyjeżdżają, aby poprawić sytuację Ukraińców. Ukraiński portal wiadomości gospodarczych GMK podaje, że większość protestów dotyczy polskich trawników, które wcześniej współpracowały z rynkiem rosyjskim i białoruskim.


Zabrania się powielania informacji agencji informacyjnej BNS w mediach publicznych oraz na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS”.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko pojawią się one w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.