APVA zaktualizowała procedurę wniosku o renowację: co musisz wiedzieć?

Generalny remont na Litwie. Zdjęcie z archiwum APVA.

Agencja Zarządzania Projektami Środowiskowymi (APVA), uwzględniając uwagi poczynione podczas poprzedniego etapu remontu wielomieszkania, prowadzi innowację w ostatnim naborze. W ten sposób dowodu oczekuje się zarówno od powoda, jak i wykonawcy. Co należy zauważyć?

W połowie lutego opublikowano ostatni nabór wniosków o wielopoziomowe dofinansowanie remontów. Po przeanalizowaniu informacji zwrotnych otrzymanych od wnioskodawców i innych zainteresowanych podczas poprzedniego naboru, APVA wprowadziła w obecnym naborze innowacje, które powinny ułatwić wnioskodawcom składanie wniosków, otrzymanie wsparcia lub w przypadku trudności udzielenie mu wsparcia.

Według przedstawiciela agencji zarządzającej zgłoszeniami projektowymi, jedną z największych innowacji jest rezygnacja z formatu papierowego. Teraz wnioski i inne dokumenty należy składać elektronicznie za pośrednictwem systemu APVIS. Pomoże to nie tylko zaoszczędzić zasoby, ale także przyspieszy procedury.

Do tej pory wszystko odbywało się w formie papierowej. Wierzymy, że pomoże to zachować przyrodę w lasach i lasach, osiągnąć nasze cele wymiany ropy naftowej i ochrony zasobów, a przede wszystkim poprawi jakość przygotowywanego planu inwestycyjnego i przyspieszy procedury jego oceny, mówi Gintar Burbien, dyrektor Energy Building Conservation APVA Dział.

Wymienne warunki

Oczekuje się, że środki z pomocy publicznej zostaną przeznaczone nie tylko na przygotowanie nowego planu inwestycyjnego, ale również na jego weryfikację. W związku z tym warunki są zaostrzane, a koszty kierowane na projekty, które dążą do wyższej klasy efektywności energetycznej.

Wsparcie państwa będzie udzielane nie tylko na opracowanie planów inwestycyjnych, ale także na ich rewizję, jeśli zajdzie taka potrzeba, pod warunkiem, że plan inwestycyjny zostanie zrewidowany w oczekiwaniu na realizację projektu klasy efektywności energetycznej B lub wyższej – mówi G. Burbien.

Od tego czasu zwolniono również płatności alimentów państwowych. Planuje się, że właściciele mieszkań i innych lokali otrzymają wsparcie części technicznej przygotowania i realizacji wieloetapowego projektu wpłacając 30%. osiągnięcie

Zmienia się procedura płatności

Według dyrektora działu efektywności energetycznej APVA Bâtiment, do czasu przygotowania projektu lub jego części, usługi dostępu technicznego były opłacane bezpośrednio usługodawcy zgodnie z instrukcjami przekazanymi przez administratora projektu. kolejność się zmienia.

Od tego momentu administratorzy projektów będą mogli stosować różne metody płatności bez błędnego opłacania rachunków i odszkodowań za pośrednictwem Agentra, mogą żądać zaliczki od APVA, a po otrzymaniu zaliczki sami rozliczyć się z dostawcami usług – wyjaśnia G. Burbien.

Kwota zaliczki zostanie obliczona na podstawie kwoty wydatków na przygotowanie projektu lub jego części, administrację realizacją projektu oraz techniczne podejście do budowy. Pierwsze 30 proc. kwoty zaliczki zostanie wypłacone na podstawie umowy o pomoc publiczną.

Druga i trzecia część zaliczki w wysokości 30% każda zostanie przyznana dopiero po złożeniu przez administratora projektu w Agencji dokumentów potwierdzających wykorzystanie przyznanej zaliczki lub pozostała część otrzymanej zaliczki nie wystarcza na pokryć poniesione lub przyszłe wydatki. Saldo można również zapłacić z góry. Oczekuje się, że do 80% szkoły będzie innowacyjne. liczba próśb agentów o zapłacenie rachunków została zmniejszona, mówi Panekov.

Zwiększa się wsparcie dla działań

Dla kilku właścicieli od 10 do 20%. dodatkowe wsparcie dla pomiarów zwiększa się, gdy w trakcie realizacji projektu przygotowywany jest w budynku wydzielony lub modernizowany niezautomatyzowany punkt grzewczy, przygotowywane są zawory równoważące na stanowiskach, wykonywane są instalacje ogrzewania i chłodzenia ciepłej wody użytkowej w mieszkaniach i innych pomieszczeniach przestawiane lub zastępowane przez przygotowanie indywidualnych ciepłomierzy lub systemów split, zaworów termostatycznych.

Rozwiązywany jest kolejny problem, gdy firma wykonująca prace kontraktowe ma trudności finansowe i nie może zapewnić klientowi okresu gwarancji ubezpieczeniowej na weryfikację zobowiązań. W związku z tym kierownik projektu i wykonawca będą mieli możliwość uzgodnienia zaliczki w wysokości 5% wartości robocizny kontraktu budowlanego w celu weryfikacji zobowiązań wynikających z okresu gwarancyjnego. Jeżeli wada wystąpi z winy wykonawcy budynku i zostanie stwierdzona w ciągu pierwszych 3 lat okresu gwarancyjnego budynku, koszty naprawy zostaną zwrócone wykonawcy. Jednocześnie można pomóc rozwiązać problem dobudowy budynku mieszkalnego i wydania świadectwa ukończenia budowy – wskazuje G. Burbien.

Możliwość jest przewidziana w przypadkach, gdy projekt nie jest realizowany i podjęto decyzję o jego rozbiórce, zarządcy projektu oraz właściciele mieszkań lub innych lokali zostali opłaceni i przeszkoleni.

Więcej informacji o programie modernizacji mieszkań i warunkach znajdziecie Państwo na stronie APVA: https://modernizuok.apva.lt/

Autor artykułu: Kotryna Gruauskait.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.