Tak pokazują światowe platformy finansowe”Rewolucja„dane klienta.
Podczas wyprzedaży w ostatni weekend listopada Litwini wydali w tym roku 12 proc. więcej niż w ubiegłym roku – wynika z komunikatu prasowego.
Średnia wydatkowana przez osobę kwota wyniosła 92 euro (w zeszłym roku było to 80), głównie osoby w wieku 25-34 lata. osób starszych, wydatkowana przez nich kwota była również wyższa – sięgała 102 euro.
Wielu Litwinów preferowało sklepy stacjonarne, na które wydano 13%. więcej niż w zeszłym roku. Mniej popularne były w tym roku zakupy przez internet – tak Litwini wydali 1 proc. mniej niż w 2021 r., więc wydaje się, że wróciły wzorce sprzed pandemii. Sklepy internetowe preferują osoby w wieku 25-44 lata. Litwini, młodsi lub starsi od nich, częściej wybierają sklepy stacjonarne.
Trendy w sąsiedniej Polsce i Niemczech były w tym roku odwrotne – podczas Czarnego Piątku ludzie wydali tam znacznie więcej w sklepach internetowych.
Chociaż płatność jest zwykle dokonywana kartą fizyczną, w kategorii wiekowej poniżej 45 lat nastąpił w tym roku gwałtowny wzrost płatności jednorazowymi kartami wirtualnymi, co pomaga zapewnić bezpieczeństwo płatności – dane karty są automatycznie niszczone po dokonaniu płatności, a nowy natychmiast generowana jest unikalna karta, którą można wykorzystać do kolejnej płatności.
Supermarket Lidl zajmuje pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych weekendowych wyprzedaży w tym roku, a za nim plasuje się platforma dostaw żywności Wolt.
Następne są zagraniczne e-maile. sklepy – Amazon, AliExpress, Zalando, About You. W tym roku znacznie wzrosła popularność usług, wyróżniają się tutaj Booking.com i Bolt. Popularnością cieszyły się również inne fizyczne i elektroniczne firmy działające na Litwie. sklepy: Senukai, Ikea, Apple, Eavalyne.lt, Topo centras.
Najpopularniejsze sklepy i punkty usługowe na Litwie:
1.Lidla
2. Wolta
3. Śruba
4. „Starzy ludzie”
5. Ikeę.
Najpopularniejsze zagraniczne biznesy i usługi:
1.AliExpress
2. Amazonka
3. Booking.com
4. Zalando
5. O tobie.
Surowo zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek informacji opublikowanych przez firmę DELFI na jakichkolwiek innych stronach internetowych, w mediach lub w innych miejscach, a także rozpowszechniania naszych materiałów w jakiejkolwiek formie bez zgody, a w przypadku uzyskania zgody konieczne jest podanie firmy DELFI jako źródła.
„Praktykujący Twitter. Profesjonalny introwertyk. Hardkorowy znawca jedzenia. Miłośnik sieci.