Zdjęcie: Judita Grigelyts (V).
Sojusz odwołuje się od decyzji sądu od wniosku Consumer Alliance do firmy Prime Leasing zajmującej się udostępnianiem samochodów CityBee, operatora firmy CityBee, zajmującej się udostępnianiem samochodów, twierdząc, że nie otrzyma prawie 60 000 euro odszkodowania za ujawnione dane klientów.
Dodano pozycję sojuszu użytkowników
Zdaniem Wileńskiego Sądu Okręgowego, sojusz w tej sprawie nie jest właściwym przedstawicielem prawnym w sprawie.
Stowarzyszenie, którego członkami są osoby prawne, nie jest odpowiednim przedstawicielem osoby fizycznej, w związku z tym, zgodnie z ogłoszoną w czwartek decyzją sądu okręgu wileńskiego, odmawia się przyjęcia osoby niepełnosprawnej.
Rytis Jokubauskas, wiceprezes Consumer Alliance, który jako pierwszy wszczął pozew zbiorowy, powiedział BNS, że sąd kierował się przestarzałą praktyką sądową, więc sojusz podzieli się swoją decyzją.
Oczywiście takie orzeczenie sądu będziemy uszanować (…), ponieważ opiera się ono na praktyce Sądu Najwyższego, która została sformułowana przed nowelizacją Kodeksu postępowania cywilnego w 2020 roku. To właśnie z powodu tej interpretacji Łat, że wprowadzono zmiany w Kodeksie cywilnym, dające prawo do reprezentowania (organów reprezentujących osoby fizyczne w BNS), powiedział w piątek wiceprezes Porozumienia Konsumenckiego w BNS.
Choćby z tego powodu sojusz wcześniej nie miał takiego wspólnego celu i sprawy – dodał R. Jokubauskas.
Zdaniem przedstawiciela sojuszu, nawet jeśli nie uda się przekonać sądu, że organizacja może wnieść zarzuty zbiorowe, sprawa dotycząca wycieku danych z CityBee nie zostanie zakończona.
W każdym razie nie przeszkodzi nam to w ponownym zgłoszeniu się po skorygowanej cenie, określa wiceprezes sojuszu.
O ile na Litwie toczyły się pozwy zbiorowe, żaden z nich nie został łatwo zaakceptowany przez sąd, powiedział R. Jokubauskas.
Sojusz użytkowników zwróci się w zeszłym tygodniu do sądu w imieniu 200 klientów, których to dotyczy, po tym, jak nie udało się osiągnąć pozasądowej ugody ze spółką należącą do grupy Modus Prime, która wydzierżawia odszkodowanie dla użytkowników CityBee. Łączna wielkość piwa, która nie zostanie zrekompensowana rozrywką, sięga 59 400 euro.
19 innych klientów CityBee zażądało odszkodowania w wysokości od 1 centa do kilku euro.
Sojusz początkowo złożył zbiorową skargę do firmy, która zażądała, aby CityBee wypłaciło odszkodowanie do końca października, ale przedstawiciele firmy stwierdzili, że nie ma powodu, aby zaspokoić roszczenie klienta. Złóż skargę zbiorową do CityBee poniżej ponad 0,2 procent nadal cierpi
W lecie 2021 r. przestępcy zamieścili na cyberforum około 110 000 nazw danych klientów CityBee, numerów telefonów i e-maili. adresy paszportowe, kody osobiste, adresy zamieszkania, numery prawa jazdy i zaszyfrowane hasła. Ucz się więcej napisał m.in.
Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa zbada i stwierdzi, że dane mogły zostać wyizolowane z powodu złego administrowania usługami w chmurze.
Eksperci prawni, z którymi rozmawiał BNS, twierdzili wówczas, że nagroda będzie mogła być usatysfakcjonowana tylko wtedy, gdy zostanie wykazane, że CityBee będzie przetwarzać dane osobowe klienta w sposób lekkomyślny.
CityBee działa na Litwie, Łotwie, Estonii i w Polsce. Flota firmy składa się z ponad 2000 pojazdów i ma ponad 750 000 zarejestrowanych klientów.
Powielanie informacji z agencji informacyjnej BNS w publicznych mediach informacyjnych i na stronach internetowych bez zgody UAB „BNS” jest zabronione.
Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.
„Myśliciel. Miłośnik piwa. Miłośnik telewizji. Zombie geek. Żywności ninja. Nieprzejednany gracz. Analityk.”