„Linawa”: kierowcy w Uzbekistanie nie otrzymują zezwoleń na podróż

Samochody ciężarowe. zdjęcie Władimira Iwanowa (V).

Władze litewskie nie wydały 1500 zezwoleń na testy i 1500 dodatkowych zezwoleń tranzytowych obywatelom Uzbekistanu, które pozwalają Uzbekom na tranzyt przez kraj, informuje Litewskie Narodowe Stowarzyszenie Samochodowe Linava.

Według stowarzyszenia zmienia to konkurencyjność Litwy jako ropy tranzytowej na rynkach zagranicznych.

W tym czasie Uzbecy zwrócą się do odpowiedzialnych władz litewskich o przyspieszenie zatrudnienia kierowców ciężarówek w litewskim transporcie, poproszą o skrócenie procedur biurokratycznych i wymianę zezwoleń na podróż. Linavai został poinformowany o tych planach przez przedstawicieli Uzbeckiej Agencji Migracji Pracy i stowarzyszenia AirCUZ Uzbekistanu Vej.

Przedstawiciele Linava zauważyli, że minister transportu Uzbekistanu, który niedawno odwiedzi Litwę, wysłuchał ministra komunikacji Mariusa Skuodisa, aby szybko rozwiązać kwestię znaczenia dla Uzbeków umożliwienia transportu ich łatwo psujących się produktów do innych krajów UE. krajów przez Litwę.

Minęły 2 miesiące, ale nie ma zapotrzebowania na 1500 kolejnych prób i 1500 zezwoleń tranzytowych dla Uzbeków, ale nie otrzymali żadnych, mówi Andrius Burba, sekretarz ds. innowacji i polityki transportowej Linava.

Nie uzyskali niezbędnego zezwolenia na przejazd do nas, Uzbecy uzyskują je w sąsiedniej Polsce i na Łotwie. W ciągu jednego roku, z powodu takiej polityki, Litwa ryzykuje utratę dziesięciu, a nawet dziesiątek milionów euro, co odbije się na sąsiednich krajach – dodaje.

Według Zenona Buivydasa, sekretarza generalnego stowarzyszenia Linava, biurokracja związana z zatrudnianiem kierowców w Uzbekistanie potrwa do sześciu miesięcy.

Niestety procedury operacyjne litewskiego Ministerstwa Transportu są teraz zbyt długie. Nasze pola naftowe, nawet jeśli ustalimy konkretne warunki pracy, zwykle pozostają zamrożone, bo truckerzy z odległych terenów nie czekają tak długo na zorganizowanie procedur na Litwie. Pracują tam, gdzie jest mniej biurokracji, szybsze warunki pracy, np. do miesiąca – mówi Z. Buivydas.

Linava zauważyła, że ​​zezwolenia wydawane są obywatelom innych krajów. Według danych stowarzyszenia, 3000 zezwoleń generalnych wydano Kazachom, 120 zezwoleń generalnych dla Kirgizów i 80 zezwoleń generalnych na podróż dla Tajów, które uprawniają cudzoziemców do tranzytu przez Litwę.

W tym czasie Litwa otrzymała 1500 zezwoleń tranzytowych i 1500 potrójnych dla Uzbekistanu, Kazachstan 5500 zezwoleń na transfery podwójne i tranzytowe i 2500 na transfery potrójne, Kirgistan 300 zezwoleń ogólnych i 120 potrójnych, Tadżykistan 250 podwójnych i 150 potrójnych.

Linava uważa, że ​​decyzje odpowiedzialnych władz muszą być podejmowane bez zwłoki, aby sektor transportu mógł działać bez zakłóceń, a przedsiębiorstwa nie upadły.

Tylko zmieniając zarządzanie administracyjno-finansowe i pozwalając państwu na podejmowanie decyzji operacyjnych, można zapewnić, że stany nie pozostaną bez pracy, małe firmy nie zbankrutują, a podatki będą wpłacane do budżetu państwa, bez względu na ich pobór, określa stowarzyszenie.

Wybierz firmy i tematy, które Cię interesują, a my poinformujemy Cię w osobistym biuletynie, gdy tylko zostaną wymienione w Business, Sodra, Registry Center itp. w altówkach.